Pepsi ændrer adfærd og skærer 20% af energiforbruget

PepsiCo i København ønskede at spare på strømmen og hyrede AURA Rådgivning til at stå for en intern adfærdskampagne.

Indledende analysearbejde

PepsiCo havde et ønske om at nedbringe elforbruget og yde en indsats for miljøet. Man var blot i tvivl om, hvad der skabte det store elforbrug, og hvordan man skulle få medarbejderne involveret i kampagnen.

Adfærdskampagne hos medarbejderne skabte varige ændringer

AURA Rådgivning hjalp med at identificere energibesparelserne og anvendte metoder og teori inden for adfærdskampagner til at motivere medarbejderne til at implementere og fastholde de nye vaner.

Øvrige energisparetiltag blev implementeret

Ved hjælp af målinger fandt AURA Rådgivning frem til en række af virksomhedens store strømsyndere. Eksempelvis tre sodavandskølere, som kørte i døgndrift. Derudover valgte PepsiCo at skifte belysningen fra halogen til LED.

Læs mere om adfærdskampagner

 

Kunde PepsiCo København
Udfordring Manglende kendskab til energiforbrugende anlæg og et ønske om at motivere energirigtig adfærd blandt medarbejdere.
Løsning Identificering af strømslugende apparater ved hjælp af sparometer samt en intern adfærdskampagne blandt medarbejderne, der skulle motivere til energirigtig adfærd.
Energirådgiver AURA Rådgivning
Projektleder Lisbet Stryhn Rasmussen
Udførelse 2013
Resultat

På 8 uger nedbragte PepsiCo elforbruget med hele 20%. Et meget tilfredsstillende resultat sat op mod PepsiCo’s målsætning på 15%.

Lisbet Stryhn Rasmussen

Kontakt

Lisbet Stryhn Rasmussen

Seniorrådgiver

Kan vi hjælpe dig?

Vælg, hvad du gerne vil ringes op omkring*