Driftsinformation

Se om der er varslede eller uplanlagte afbrydelser på fibernet eller el i dit område.

Tjek udfald på gadelys

Se alle aktuelle og planlagte meldinger om udfald på internet og TV.

Har du brug for hjælp kan du kontakte os på telefon 87 92 55 77

- og vælg herefter den rette hjælpekategori

Ingen aktuelle meldinger lige nu.

Forventet start

23-10-2019 10:00

Forventet afsluttet

23-10-2019 16:00

Sidst opdateret

19-09-2019 12:49

Info

Onsdag d. 23/10-19 mellem kl. 10 og kl. 16 vil vi opdaterer vores Icotera 5801 fiberbokse. Dette gør vi for at AURA fortsat kan sikre det højest mulige service og sikkerheds-niveau over for vores kunder.
Du vil opleve at fiberboksen genstarter i forbindelse med opdatering, og du vil i perioden have en nede tid på ca. 15 minutter.

Årsag

Opgradering af Software

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forening og Erhverv Basis

Status på problemet

Åben

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

07-10-2019 08:00

Afsluttet

08-10-2019 13:02

Sidst opdateret

08-10-2019 13:02

Info

I dag mellem 8:00 og 16:00 skal vi have lavet arbejde på et fiberskab på Jegstrupvænget. Det betyder at kunderne på Jegstrupvænget 109 til 155 og 211 til 227 vil opleve at være uden forbindelse til arbejdet er fuldført.

Årsag

Fiber skab skal flyttes

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forening og Erhverv

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

27-09-2019 15:05

Afsluttet

30-09-2019 11:09

Sidst opdateret

30-09-2019 11:09

Info

Vi har her Fredag aften haft lidt udfordringer med vores primære kabel TV signal og har derfor valgt at slå det over på vores sekundære feed. Det betyder at TV2 Østjylland er erstattet med TV2 Midtvest, men ellers vil alle kanaler ligge på deres normale placering. Alt efter TV, kan nogle kunde have behov for at lave en ny kanalsøgning, for igen at kunne se TV.

Årsag

Nedbrud på vores primære Kabel TV Head End.

Type

Ikke planlagt

Berørte

Alle Kabel TV kunder.

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

27-09-2019 06:00

Afsluttet

08-10-2019 13:03

Sidst opdateret

08-10-2019 13:03

Info

Kunder på Viborgvej vil blive afbrudt Fredag 27/9-19

Årsag

Gnaverskade i fiberskab

Type

Planlagt

Berørte

Viborgvej 808, 809, 810, 777, 805, 801, 802, 779, 783, 807

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

16-09-2019 01:00

Afsluttet

27-09-2019 15:23

Sidst opdateret

27-09-2019 15:23

Info

Natten mellem Søndag og Mandag, d. 16/9 og d. 23/9, udfører vi opdatering af vores central udstyr.
Det betyder at alle pro kunder enten d. 16/9 eller 23/9 vil opleve en kort afbrydelse på ca. 15 minutter i perioden mellem 01:00 og 06:00.

Har du som kunde en fuld redundant linje, er det planlagt ind så den ene forbindelse bliver lagt ned d. 16/9-19 og den anden linje d. 23/9-19 således at du aldrig er helt uden forbindelse. Kunder med redundant fremføring vil opleve at begge forbindelser går ned på samme tid, da de er forbundet til samme central udstyr.

Skulle der være nogle spørgsmål omkring dette er i velkommen til at kontakte teknisk support på 87925575 - Tast 2.

Årsag

Opgradering af software pga. sikkerhed og stabilitet.

Type

Planlagt

Berørte

Pro og Wholesale kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

12-09-2019 20:00

Afsluttet

13-09-2019 13:17

Sidst opdateret

13-09-2019 13:17

Info

I aften Torsdag d. 12/9-19 mellem kl. 20 og 21 vil der være nedsat fremkommelighed på vores support linje pga. servicearbejde på telefoni. Skal man have fat på support vil vi anbefale man gør det før kl. 20:00 eller venter til i morgen Fredag d. 13/9-19.

Årsag

Nødvendig Sikkerhedsopdatering.

Type

Planlagt

Berørte

Alle kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

22-08-2019 07:00

Afsluttet

04-09-2019 12:36

Sidst opdateret

04-09-2019 12:36

Info

Kunder med Internet, IP-TV, Kabel-tv og tlf. vil i perioden være ude af funktion, vi beklager de gener det må medføre.

Årsag

Der har været gnaver i 2 stk. hoved-kabler, der skal skiftes.

Type

Planlagt

Berørte

Krekærlunds Alle lige nr. fra nr. 2 til nr. 50

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

06-08-2019 05:00

Afsluttet

12-09-2019 15:40

Sidst opdateret

12-09-2019 15:40

Info

Nedetid, grundet servicereperation af fiber

Årsag

Gnaverskade på fiber i brønd.

Type

Ikke planlagt

Berørte

Langballevej 111, 109, 113, 115, 117, 107, 105 Fuldenvej 7, 9, 20

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

24-06-2019 08:00

Afsluttet

11-07-2019 09:47

Sidst opdateret

11-07-2019 09:47

Info

Grundet overgang til ny teknologi, skal vi have skiftet kunde bokse under Vrold Teknikhus. Alle berørte kunder har fået direkte besked, med et tidspunkt vi gerne vil komme forbi og skifte boksen.

Årsag

Overgang til ny teknologi

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forening og Erhverv Basis

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

17-06-2019 08:00

Afsluttet

18-06-2019 10:32

Sidst opdateret

18-06-2019 10:32

Info

Vi har proaktivt fundet nogle fejl på linjer, som alle så ud til at køre igennem samme splitter. Vi har derfor være ved at måle på denne og har fundet fejl som kræver vi skifte splitteren. Ca. 72 Kunder har derfor kunne opleve en kort afbrydelse i dag d. 17/6-19 mens vi skiftede denne.

Årsag

Defekt splitter

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forening og Erhverv Basis

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

11-06-2019 08:00

Afsluttet

11-07-2019 09:48

Sidst opdateret

11-07-2019 09:48

Info

Service arbejde

Årsag

Flytning af skab

Type

Ikke planlagt

Berørte

Østergårds Alle 107-117

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

10-06-2019 08:00

Afsluttet

11-07-2019 09:47

Sidst opdateret

11-07-2019 09:47

Info

Grundet overgang til ny teknologi, skal vi have skiftet alle kunde bokse under Odder Øst centralen. Alle berørte kunder har fået direkte besked, med et tidspunkt vi gerne vil komme forbi og skifte boksen.

Årsag

Overgang til ny teknologi

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forening og Erhverv Basis

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

27-05-2019 00:00

Afsluttet

11-07-2019 09:46

Sidst opdateret

11-07-2019 09:46

Info

Service arbejde, så kunder kan være uden internet og TV

Årsag

Service arbejde

Type

Ikke planlagt

Berørte

Privat kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

20-05-2019 07:30

Afsluttet

11-07-2019 09:46

Sidst opdateret

11-07-2019 09:46

Info

Grundet overgang til ny teknologi, skal vi have skiftet alle kunde bokse under Solbjerg Syd centralen. Alle berørte kunder har fået direkte besked, med et tidspunkt vi gerne vil komme forbi og skifte boksen.

Årsag

Overgang til ny teknologi

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forening og Erhverv Basis

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

02-05-2019 07:00

Afsluttet

08-05-2019 08:29

Sidst opdateret

08-05-2019 08:29

Info

Kunder på Østergårds Alle i Hørning.

Årsag

Museskade på fiber.

Type

Planlagt

Berørte

Privat kunder på Østergårds Alle

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

29-04-2019 08:00

Afsluttet

29-05-2019 10:17

Sidst opdateret

29-05-2019 10:17

Info

Grundet overgang til ny teknologi, skal vi have skiftet alle kunde bokse under Stilling/Mesing centralen. Alle berørte kunder har fået direkte besked, med et tidspunkt vi gerne vil komme forbi og skifte boksen.

Årsag

Overgang til ny teknologi

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forening og Erhverv Basis

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

29-04-2019 08:00

Afsluttet

29-05-2019 10:18

Sidst opdateret

29-05-2019 10:18

Info

Grundet overgang til ny teknologi, skal vi have skiftet alle kunde bokse under Saksild Strand. Alle berørte kunder har fået direkte besked, med et tidspunkt vi gerne vil komme forbi og skifte boksen.

Årsag

Overgang til ny teknologi

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forening og Erhverv Basis

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

24-04-2019 21:00

Afsluttet

08-05-2019 13:24

Sidst opdateret

08-05-2019 13:24

Info

Vi har lige nu en fejl der gør at 74 kunder er uden forbindelse. Vi arbejder på at finde ud af hvorfor.

Opdatering
25/4-19 16:43 - Det ser ud til at fejlen skyldes en defekt fiber i eller omkring vores central i Malling. Vi har tekniker på stedet som arbejder på at få fiberen skiftet. Nogle kunder har igen forbindelse, men kan opleve periodiske afbrydelser indtil vi er helt færdige med at rette fejlen. Vi vil opdaterer driftsinfo når alle forbindelser igen skulle være aktive.

25/4-19 20:02 - 73 af 74 kunder er genetableret, fejlretningen fortsættes og det forventes at alle er genetableret i løbet af i morgen fredag.

26/4-19 08:00 Alle kunder er nu kørende og det ser ud til at fejlen er forsvundet. Vi holder øje med forbindelserne for at se om det kommer igen.

8/5-19 08:31 Det ser ikke ud til at fejlen kommer igen, så vi lukker sagen.

Årsag

Skade på fiber

Type

Ikke planlagt

Berørte

Privat, Forening og Erhverv Basis

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

05-04-2019 08:15

Afsluttet

15-04-2019 08:00

Sidst opdateret

15-04-2019 08:00

Info

Vi oplever at der bliver sendt et stort antal mails til kunder der har oprettet sig, som bruger af Viaplay. Har du allerede oprettet dig, se bort fra mail.

Årsag

Type

Ikke planlagt

Berørte

Kunde med Viaplay

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

25-03-2019 10:35

Afsluttet

08-05-2019 13:25

Sidst opdateret

08-05-2019 13:25

Info

Grundet overgang til ny teknologi, skal vi have skiftet alle kunde bokse under Skanderborg Bakker centralen. Alle berørte kunder har fået direkte besked, med et tidspunkt vi gerne vil komme forbi og skifte boksen.

Årsag

Overgang til ny teknologi

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forenings og Erhverv Basis kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

17-03-2019 17:31

Afsluttet

18-03-2019 12:47

Sidst opdateret

18-03-2019 12:47

Info

Nogle Erhvervs- og Privatkunder i Tilst området er omfattet af et Fibernedbrud som berører TV og Internet.

Vi har fået genskabt forbindelsen til alle kunder på det påkøret fiberskab. Alle erhvervskunder har været kørende siden Søndag kl. 12

Skulle der modforventning stadig være kunder som er påvirket, kontakt da support.

Årsag

Overkørt Fiberskab i Tilst.

Type

Ikke planlagt

Berørte

Erhvervs- og Privatkunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

04-03-2019 07:00

Afsluttet

11-04-2019 14:59

Sidst opdateret

11-04-2019 14:59

Info

Grundet overgang til ny teknologi, skal vi have skiftet alle kunde bokse under Skanderborg Bakker centralen. Alle berørte kunder har fået direkte besked, med et tidspunkt vi gerne vil komme forbi og skifte boksen.

Årsag

Overgang til ny teknologi

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forenings og Erhverv Basis kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

04-03-2019 00:00

Afsluttet

12-03-2019 10:29

Sidst opdateret

12-03-2019 10:29

Info

Da kundernes brug af Internet altid er stigende, og flere og flere tager streaming til sig, udvider vi Mandag d. 4/3-19 mellem kl. 05:00 og 07:00 og Onsdag d. 6/3-19 mellem kl. 06:00 - 07:00 kapaciteten på vores corenet, for fortsat at kunne garanterer vores kunder den hastighed de betaler for.
Vi forventer ikke at det giver nede tid for kunderne da corenettet er redundant. Men hvis vi er uheldige at der f.eks. sker en graveskade eller andet mens vi arbejder på forbindelsen, så kan det give udfald på alt signal for kunderne.

Årsag

Fremtidssikring for fortsat at kunne dække kundernes behov.

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forening, Erhverv Basis og Erhverv Prof.

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

21-02-2019 07:30

Afsluttet

27-02-2019 13:19

Sidst opdateret

27-02-2019 13:19

Info

Ved udskiftningen, vil internet og tv signal blive afbrudt, vi beklager de gener det medføre.

Årsag

Der har været gnaver i 2 stk. 72-fiber kabler

Type

Planlagt

Berørte

Erhver Basis, Privat kunder på Fløjstrupvej, Elmosevej og Karlslundvej

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

11-02-2019 07:30

Afsluttet

12-03-2019 10:29

Sidst opdateret

12-03-2019 10:29

Info

Grundet overgang til ny teknologi skal vi have skiftet alle kunde bokse under Tebstrup centralen. Alle berørte kunder har fået direkte besked, med et tidspunkt vi gerne vil komme forbi og skifte boksen

Årsag

Overgang til ny teknologi

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forenings og Erhverv Basis kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

29-01-2019 11:10

Afsluttet

30-01-2019 07:25

Sidst opdateret

30-01-2019 07:25

Info

Opdatering kl. 12.30 Elforsyningen fungerer igen, kan du ikke komme på nettet, lav en genstart af fiberboks, evt. router
Internet, TV og tlf. er i øjeblikket afbrudt

Årsag

Entreprenør har gravet elkabel over, til centralen i Odder

Type

Ikke planlagt

Berørte

Kunder nord, øst, syd og vest for antennemasten ved Netto

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

28-01-2019 07:30

Afsluttet

20-02-2019 08:26

Sidst opdateret

20-02-2019 08:26

Info

Grundet overgang til ny teknologi, skal vi have skiftet alle kunde bokse under Gylling centralen. Alle berørte kunder har fået direkte besked, med et tidspunkt vi gerne vil komme forbi og skifte boksen.

Årsag

Overgang til ny teknologi

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forenings og Erhverv Basis kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

25-01-2019 10:10

Afsluttet

20-02-2019 08:27

Sidst opdateret

20-02-2019 08:27

Info

Grundet strømafbrydelse, har flere af vores teknikhuse intet strøm, og der kan derfor opleves ikke at have forbindelse. Opdatering: Alle kunder skulle være oppe at køre, undtagen 96 kunder i Stavtrup grundet defekt udstyr, tekniker er på sagen.

Årsag

Strømafbrydelse

Type

Ikke planlagt

Berørte

Alle kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

16-01-2019 08:00

Afsluttet

18-01-2019 07:43

Sidst opdateret

18-01-2019 07:43

Info

Pga. en graveskade i området, kan kunder på disse adresser opleve afbrydelse af forbindelsen Onsdag d. 16/1-19 mellem 8 og 16 mens vi skifter en beskadiget fiber.

Årsag

Graveskade

Type

Planlagt

Berørte

Alle kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

16-01-2019 06:00

Afsluttet

18-01-2019 07:43

Sidst opdateret

18-01-2019 07:43

Info

Pga. servicearbejde i centralen er vi nødt til at afbryde forbindelsen for vores kunder i perioden 06:00 til 07:00
Virker dit internet ikke, genstart fiberboksen, evt. routeren

Årsag

Servicearbejde

Type

Planlagt

Berørte

Privat kunder på Internet, IPTV og IP Telefoni

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

14-01-2019 06:00

Afsluttet

18-01-2019 07:42

Sidst opdateret

18-01-2019 07:42

Info

Pga. servicearbejde i centralen er vi nødt til at afbryde forbindelsen for vores kunder i perioden 06:00 til 07:00

Årsag

Servicearbejde

Type

Planlagt

Berørte

Privat kunder på Internet, IPTV og IP Telefoni

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

10-01-2019 12:21

Afsluttet

29-01-2019 10:52

Sidst opdateret

29-01-2019 10:52

Info

En del kunder kan opleve at deres fiberforbindelse er afbrudt eller bliver afbrudt i f. m. fejlretning.

Årsag

Entreprenør har beskadiget en del fiber i den vestlige del af Odder, syd for Vestermarksskolen

Type

Ikke planlagt

Berørte

Kunder på Vennelundsvej, Bakkevej, Borgbjergalle, Jonasdalen, Vennepunktet

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

19-12-2018 06:00

Afsluttet

09-01-2019 08:22

Sidst opdateret

09-01-2019 08:22

Info

Pga. servicearbejde i centralen er vi nødt til at afbryde forbindelsen for vores kunder i perioden 06:00 til 07:00

Årsag

Servicearbejde

Type

Planlagt

Berørte

Privat kunder på Internet, IPTV og IP Telefoni

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

17-12-2018 06:00

Afsluttet

09-01-2019 13:06

Sidst opdateret

09-01-2019 13:06

Info

Pga. servicearbejde i centralen er vi nødt til at afbryde forbindelsen for vores kunder i perioden 06:00 til 07:00

Årsag

Servicearbejde

Type

Planlagt

Berørte

Privat kunder på Internet, IPTV og IP Telefoni

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

05-12-2018 11:59

Afsluttet

05-12-2018 14:45

Sidst opdateret

05-12-2018 14:45

Info

NB! Fejlen er udbedret Der er i øjeblikket strømafbrydelse på Hørning Nord Centralen

Årsag

Ukendt årsag

Type

Ikke planlagt

Berørte

Kunder nordøst og øst for Århusvej, mellem Tronvad/Brunhøj i nordøst og Nydamsvej/Petersmindevej i øst

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

05-12-2018 06:00

Afsluttet

05-12-2018 14:45

Sidst opdateret

05-12-2018 14:45

Info

Pga. servicearbejde i centralen er vi nødt til at afbryde forbindelsen for vores kunder i perioden 06:00 til 07:00

Årsag

Servicearbejde

Type

Planlagt

Berørte

Privat kunder på Internet, IPTV og IP Telefoni

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

03-12-2018 08:00

Afsluttet

09-01-2019 13:06

Sidst opdateret

09-01-2019 13:06

Info

Grundet overgang til ny teknologi skal vi have skiftet alle kunde bokse under Malling Øst centralen. Alle berørte kunder har fået direkte besked, med et tidspunkt vi gerne vil komme forbi og skifte boksen.

Årsag

Overgang til ny teknologi

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forenings og Erhverv Basis kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

03-12-2018 06:00

Afsluttet

05-12-2018 14:43

Sidst opdateret

05-12-2018 14:43

Info

Pga. servicearbejde i centralen er vi nødt til at afbryde forbindelsen for vores kunder i perioden 06:00 til 07:00

Årsag

Servicearbejde

Type

Ikke planlagt

Berørte

Privat kunder på Internet, IPTV og IP Telefoni

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

28-11-2018 10:00

Afsluttet

05-12-2018 14:39

Sidst opdateret

05-12-2018 14:39

Info

Vi er i øjeblikket i gang med at fejlfinde på kabel TV signalet i Hinnerup. Kunder kan opleve at være uden signal mens fejlretning står på.
IPTV, Telefoni og Internet er ikke påvirket.

Årsag

Type

Ikke planlagt

Berørte

Alle kunder med Kabel TV.

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

07-11-2018 15:15

Afsluttet

08-11-2018 14:49

Sidst opdateret

08-11-2018 14:49

Info

Kunder på Firkløvervej i Galten, kan være uden forbindelse. Opdatering: Alle skulle gerne have forbindelse igen.

Årsag

Gnaver har været i vores fiber.

Type

Ikke planlagt

Berørte

Privat, Erhverv Firkløvervej Galten

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

05-11-2018 08:00

Afsluttet

05-12-2018 14:40

Sidst opdateret

05-12-2018 14:40

Info

Grundet overgang til ny teknologi skal vi have skiftet alle kunde bokse under Beder C centralen. Alle berørte kunder har fået direkte besked, med et tidspunkt vi gerne vil komme forbi og skifte boksen.

Årsag

Overgang til ny teknologi

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forenings og Erhverv Basis kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

01-11-2018 13:00

Afsluttet

01-11-2018 14:30

Sidst opdateret

01-11-2018 14:30

Info

Det ser ud til at nogen har gravet på nogle kabler som går til vores central i Hørning. Det påvirker alle kunderne i Hørning nord for Rosenvænget.

Årsag

Graveskade

Type

Ikke planlagt

Berørte

Alle kunder i Hørning Nord/Øst

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

31-10-2018 14:04

Afsluttet

15-11-2018 09:19

Sidst opdateret

15-11-2018 09:19

Info

Vi kender endnu ikke omfanget af skaden, men nogle kunders Internet, TV og evt. Tlf. kan være afbrudt. Vi beklager de gener det medføre.

Årsag

Entreprenør har gravet i en del af Aura kundefiber

Type

Ikke planlagt

Berørte

Christen Kolds Vej nr. 8 til nr. 26, Skanderborg

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

30-10-2018 14:00

Afsluttet

05-12-2018 14:40

Sidst opdateret

05-12-2018 14:40

Info

Grundet fejl på en splitter kan kunder i øjeblikket opleve lidt udfald på deres Kabel TV signal, mens vi udbedre fejlen.

Årsag

Defekt Splitter

Type

Ikke planlagt

Berørte

Alle kunder med Kabel TV i Holme og Højbjerg området.

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

30-10-2018 08:00

Afsluttet

31-10-2018 08:36

Sidst opdateret

31-10-2018 08:36

Info

Tirsdag d. 30/10 skal et 72-fiber skiftes, hvormed internet og TV forbindelsen midlertidig en nede. Beklager de gener det medføre.

Årsag

Der har været gnaver i fiber kablet

Type

Planlagt

Berørte

Teglbækvej 3, 6, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 27

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

22-10-2018 08:00

Afsluttet

05-12-2018 14:40

Sidst opdateret

05-12-2018 14:40

Info

Grundet overgang til ny teknologi skal vi have skiftet alle kunde bokse under Beder Nord centralen. Alle berørte kunder har fået direkte besked, med et tidspunkt vi gerne vil komme forbi og skifte boksen.

Årsag

Overgang til ny teknologi

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forenings og Erhverv Basis kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

19-10-2018 08:42

Afsluttet

19-10-2018 14:16

Sidst opdateret

19-10-2018 14:16

Info

Vi har mistet forbindelsen til vores kunder i Sabro

Årsag

Software Fejl

Type

Ikke planlagt

Berørte

Alle Kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

15-10-2018 08:00

Afsluttet

29-10-2018 10:06

Sidst opdateret

29-10-2018 10:06

Info

Grundet overgang til ny teknologi skal vi have skiftet alle kunde bokse under Mårslet Syd centralen. Alle berørte kunder har fået direkte besked, med et tidspunkt vi gerne vil komme forbi og skifte boksen.

Årsag

Overgang til ny teknologi

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forenings og Erhverv Basis kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

10-10-2018 11:22

Afsluttet

19-10-2018 09:49

Sidst opdateret

19-10-2018 09:49

Info

Fra d. 10/10 til 16/10 skal fiberkablerne udskiftes, vi skifter et kabel pr. dag, og det vil foregår i dagtimerne, vi beklager de gener det må medføre.

Årsag

I forbindelse med gravearbejde på Solbjerg Hovedgade, er flere af de store fiberkabler blevet beskadiget.

Type

Planlagt

Berørte

En del kunder der bor på Solbjerg Hovedgade og Solbjerg Have

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

04-10-2018 18:48

Afsluttet

04-10-2018 20:15

Sidst opdateret

04-10-2018 20:15

Info

Der er desværre i øjeblikket problemer med at se TV via TV bokse, som ikke starter op. Fejlretning er i gang og der er pt. ingen tidshorisont.
Genstart TV boksen ved at afbryde strømmen i ca. 10 sek.

Årsag

Genstart TV boksen.

Type

Ikke planlagt

Berørte

Private kunder TV bokse.

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

24-09-2018 08:00

Afsluttet

15-10-2018 14:49

Sidst opdateret

15-10-2018 14:49

Info

Grundet overgang til ny teknologi skal vi have skiftet alle kunde bokse under Malling Syd centralen. Alle berørte kunder har fået direkte besked, med et tidspunkt vi gerne vil komme forbi og skifte boksen.

Årsag

Overgang til ny teknologi

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forenings og Erhverv Basis kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

24-09-2018 08:00

Afsluttet

15-10-2018 14:48

Sidst opdateret

15-10-2018 14:48

Info

Grundet overgang til ny teknologi skal vi have skiftet alle kunde bokse under Odder Vest centralen. Alle berørte kunder har fået direkte besked, med et tidspunkt vi gerne vil komme forbi og skifte boksen.

Årsag

Overgang til ny teknologi

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forenings og Erhverv Basis kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

24-09-2018 01:00

Afsluttet

25-09-2018 13:44

Sidst opdateret

25-09-2018 13:44

Info

Da vi skal have lagt nyt software på vores distributions switche vil alle kunder opleve at blive afbrudt ca. 15 minutter i perioden Mandag d. 24/9-18 mellem 01:00 og 06:00

Årsag

For at sikre den bedst mulige sikkerhed og stabilitet opgradere vi løbende vores netværksudstyr.

Type

Planlagt

Berørte

Alle Kunder (Privat, Forening, Erhverv Basis og Erhverv Pro)

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

21-09-2018 09:28

Afsluttet

05-12-2018 14:44

Sidst opdateret

05-12-2018 14:44

Info

Efter opdatering til SW 1.5.60.0 viser TV boksen under opstart GUI billede for opkobling til WiFi selv om STB er kablet.
Da vi skal have fundet ud af hvorfor dette sker beder vi alle vores kunder om at kontakte teknisk support på 87925577 - Tast 3.
Support vil gerne have at vide hvilket netværks kabel der er brugt (Cat5e eller Cat6) og hvor langt kablet er.

Årsag

Mulig fejl i software

Type

Ikke planlagt

Berørte

Alle TV kunder med AirTies 7410

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

18-09-2018 10:00

Afsluttet

19-09-2018 08:11

Sidst opdateret

19-09-2018 08:11

Info

Der ligges ny software på AirTies 7410, det sker helt automatisk ved at den kommer med en besked om der er ny software. Det kan udsættes 3 gange, hvis man fx er midt i en film, men efter 3. gang skal boksen opdateres. Det er vigtigt man ikke tager strømmen fra boksen mens den er ved at opdaterer da man risikerer at boksen holder op med at virke.

Årsag

Rettelser til x16 spoling og Rettelser til DVB-C undertekster på tyske kanaler.

Type

Planlagt

Berørte

Alle TV kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

10-09-2018 05:00

Afsluttet

10-09-2018 08:40

Sidst opdateret

10-09-2018 08:40

Info

Internet og TV kunder i Harlev området vil opleve afbrydelse pga. planlagt vedligeholdelsesarbejde.
Opdatering: Afsluttet kl. 05:37.

Årsag

Udskiftning af udstyr i Teknikhus i Harlev.

Type

Planlagt

Berørte

Alle fiberkunder.

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

30-08-2018 10:34

Afsluttet

30-08-2018 11:00

Sidst opdateret

30-08-2018 11:00

Info

Grundet service arbejde, vil der være en kort afbrydelse af TV - Opdatering: Det er ny udført, og der burde være forbindelse derude igen.

Årsag

Service arbejde

Type

Ikke planlagt

Berørte

Kunder i og omkring Balle by

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

29-08-2018 07:00

Afsluttet

15-10-2018 14:20

Sidst opdateret

15-10-2018 14:20

Info

Grundet overgang til ny teknologi skal vi have skiftet alle kunde bokse under Malling Nord centralen. Alle berørte kunder har fået direkte besked, med et tidspunkt vi gerne vil komme forbi og skifte boksen.

Årsag

Overgang til ny teknologi

Type

Planlagt

Berørte

Privat, Forenings og Erhverv Basis kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

23-08-2018 23:30

Afsluttet

26-08-2018 11:02

Sidst opdateret

26-08-2018 11:02

Info

Der kan i øjeblikket opleves forhøjede ping tider i dele af AURA net. Der arbejdes på en løsning.

Årsag

Type

Ikke planlagt

Berørte

Kunder med internet,

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

21-08-2018 08:00

Afsluttet

13-09-2018 13:25

Sidst opdateret

13-09-2018 13:25

Info

Pga. en overgravning på Kystvejen, vil Kabel TV være afbrudt det meste af dagen i dag d. 21/8-18. Vi har allerede tekniker på stedet som er i gang med at udbedre skaden.

Årsag

Graveskade på fiber

Type

Ikke planlagt

Berørte

Kabel TV kunder på vores central ved Rude Strand

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

16-08-2018 08:00

Afsluttet

21-08-2018 09:29

Sidst opdateret

21-08-2018 09:29

Info

Vi har noget fiber der skal omlægges, så kunder omkring Virringvej i Gram kan opleve ikke at have forbindelse Torsdag 16/8-18 og Mandag d. 20/8-18

Årsag

Omlægning af fiber

Type

Planlagt

Berørte

Kunder med Internet, TV og Telefoni

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

09-08-2018 09:00

Afsluttet

21-08-2018 09:29

Sidst opdateret

21-08-2018 09:29

Info

Vi er i gang med at omlægge noget fiber, så kunder omkring Gram kan opleve at være afbrudt 9/8-18

Årsag

Omlægning af fiber

Type

Ikke planlagt

Berørte

Kunder med TV, Internet, Telefoni

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

09-08-2018 08:00

Afsluttet

13-08-2018 14:50

Sidst opdateret

13-08-2018 14:50

Info

Vi arbejder på sagen, opdateres. Opdatering: Der skulle være forbindelse i Viby igen, fungere det ikke, beder vi dig genstarte dit udstyr.

Årsag

Type

Ikke planlagt

Berørte

Kunder i Viby

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

07-08-2018 11:00

Afsluttet

15-08-2018 08:45

Sidst opdateret

15-08-2018 08:45

Info

Mellem d. 07.08.2018 11:00 og d. 08.08.2018 16:00 vil der blive sendt ny software ud til alle kunder med Smart WIFI. Det kan betyde en kort afbrydelse på nogle minutter mens sættet opdateres. Sættet kommer automatisk op at køre igen, og man behøver ikke gøre noget. Det er vigtigt at man ikke tager strømmen fra sættet mens det opdaterer, da man så risikerer at sættet stopper med at virke.

Årsag

Forbedring af ydelse

Type

Planlagt

Berørte

Alle kunder med Smart WIFI.

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

30-07-2018 08:34

Afsluttet

30-07-2018 09:25

Sidst opdateret

30-07-2018 09:25

Info

Der er pt problemer med forbindelsen i Sabro, tekniker er på sagen. Udstyret er oppe at køre igen, og alle skulle være oppe at køre igen.

Årsag

Udstyr i teknikhus fejler.

Type

Ikke planlagt

Berørte

Sabro og omegn

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

13-07-2018 08:00

Afsluttet

17-07-2018 11:24

Sidst opdateret

17-07-2018 11:24

Info

Vi har i øjeblikket udfordringer med at modtage kald, pga. fejl i telefoni systemet.
Kundeservice eller Afregning vil ikke kunne svare på tekniske spørgsmål, eller hjælpe med en fejlmeldingen. Så vi bliver desværre nødt til at afvente at systemet igen kommer til at virke.
Det vil dog være muligt at skrive til support på support.fiber@aura.dk

Årsag

Nedbrud på telefoni system

Type

Ikke planlagt

Berørte

Alle kunder

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

05-07-2018 09:30

Afsluttet

05-07-2018 10:36

Sidst opdateret

05-07-2018 10:36

Info

Vi beklager de gener det medføre.

Årsag

Da der skal omlægges udstyr i vores Central i Viby, bliver signalet afbrudt fra 9.30 til 10.00

Type

Ikke planlagt

Berørte

Kunder i Viby vest området

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

25-06-2018 12:00

Afsluttet

25-06-2018 14:39

Sidst opdateret

25-06-2018 14:39

Info

Vi har konstateret udfald på billede ved vores IPTV løsning. Vi er lige nu ved at undersøge hvad der er årsag til fejlen. Kabel TV og WebTV løsninger er ikke påvirket.

*Opdatering* 14:37: Det ser nu ud til at alt igen kører som det skal. Vi har desværre ikke kunne lokaliserer fejlen før den igen forsvandt. Men vi holder øje med om det er noget som kommer igen. Siden 13:39 har vi ikke kunne konstaterer denne fejl. Og den er nu en time efter ikke kommet igen.

Årsag

Ukendt

Type

Ikke planlagt

Berørte

Alle kunder med IPTV (TV via boks)

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

19-06-2018 11:44

Afsluttet

25-06-2018 14:44

Sidst opdateret

25-06-2018 14:44

Info

Entreprenør har været uheldig og gravet nogle fiber over ved motorvejen, i forbindelse med nyt regnvandsbassin.

Årsag

Type

Ikke planlagt

Berørte

Kunder i Alken og Mossøbrå området

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

14-06-2018 11:28

Afsluttet

13-07-2018 10:00

Sidst opdateret

13-07-2018 10:00

Info

Vi har i øjeblikket et problem med afspilning af krypterede kanaler (alt undtagen DR og få andre), på TV Boks. Vi arbejder på en løsning. Det kan nogen steder hjælpe lige at genstarte TV Boksen. Opdatering: Fejlen er løst, hvis du stadig oplever problemer, skal du genstarte din TV Boks.

Årsag

Type

Ikke planlagt

Berørte

Alle AURA kunder med TV Boks

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

13-06-2018 09:31

Afsluttet

14-06-2018 07:35

Sidst opdateret

14-06-2018 07:35

Info

Der er i øjeblikket problemer med det link der bliver sendt med i mails, til aktivering af WebTV, og glemt kodeord. Der bliver arbejdet på en løsning. Update: Nye oprettelser, virker nu, har du oprettet dig imens det var nede, skal du kontakte support på 87925577 tast 3

Årsag

Type

Ikke planlagt

Berørte

Alle kunder med WebTV

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Oprettet

06-06-2018 08:30

Afsluttet

07-06-2018 07:06

Sidst opdateret

07-06-2018 07:06

Info

Grundet omlægning i centralen, vil der kunne opleves kortvarige afbrydelser, i perioden 8.30 til 12.00

Årsag

Type

Ikke planlagt

Berørte

Alle kunder der modtager TV signal på antennekabel

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

17-05-2018 00:30

Afsluttet

17-05-2018 07:06

Sidst opdateret

17-05-2018 07:06

Info

Under servicearbejdet d. 17/5 2018, vil der komme 3 mindre afbrydelser på ca. 10min

Årsag

Waoo skal opdatere deres udstyr til Kabel-TV/CATV - DVB-C/Analog/FM i Østjylland

Type

Planlagt

Berørte

Aura kunder, der modtager TV via antennekabel

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

17-04-2018 07:30

Afsluttet

09-05-2018 12:27

Sidst opdateret

09-05-2018 12:27

Info

Omlægningen starter tirsdag d. 17/2 ca. kl. 7.30 og forventes færdig omkring kl. 17.00

Årsag

Grundet vejomlægning/ny gangtunnel i Virring, 8660 Skanderborg, skal fiber forlænges

Type

Planlagt

Berørte

Blishønedalen 2A, 2C, 4C, 4D, 6A, 6B, 6C, 7, 12A, 14, 16, 18, 20, 21, 22, 30, 33,35,39. Gl. Gramvej 51, 59, 61. Anebjerggårdsvej 1, 4, 8

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

10-04-2018 08:00

Afsluttet

11-04-2018 10:49

Sidst opdateret

11-04-2018 10:49

Info

Vi har desværre lidt knas med vores interne telefoni system, som gør at det ikke er muligt at komme igennem til support.
Vi arbejder på en løsning og beklager de gener dette måtte medføre.

*Opdatering* 10/04-18 13:00 - Det ser nu ud til at man igen kan komme igennem til support på telefonen. Men der er lige nu langt ventetid. Vi lader sagen stå åben lidt endnu.

*Opdatering* 11/04-18 11:47: Siden i går kl. ca. 12:00 havde vi igen normal drift.

Årsag

Nedbrud på telefonisystem

Type

Ikke planlagt

Berørte

Alle Privat og Erhverv kunder.

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Sagen opdateres senere

Oprettet

20-03-2018 13:40

Afsluttet

27-03-2018 12:45

Sidst opdateret

27-03-2018 12:45

Info

Der kan ikke oprettes ny forbindelser Til Waoo Web TV eller skiftes TV kanal. Kørende kunder der ikke skifter TV kanal ville ikke opleve problemet.

Årsag

Server fejl. Service på server genstartet.

Type

Ikke planlagt

Berørte

Kunder med Waoo Web TV.

Status på problemet

Afsluttet

Status på tekniker

Tekniker er i gang med at fejlrette

Klik på den enkelte sag og få mere info.

OBS: Virker ikke i Mozilla Firefox browseren.

Find meddelelser om strømudfald via Danmarkskort

Få hjælp

Har du brug for hjælp, eller er der ikke er registreret udfald i informationsportalen, kan du kontakte AURA Energi på:

87 92 55 55