Komplet ladeløsning til din elbil

Kom nemt i gang med opladning af elbil

Har du allerede en el- eller hybridbil eller overvejer du at købe en? Vores ladeboks er specielt velegnet til dig, som gerne vil have en effektiv og driftsikker ladeløsning derhjemme.

Med vores totalløsning er du sikker på, at opladningen af din elbil bare virker. Start altid dagen med en fuldt opladet bil og få samtidig adgang til at oplade på farten via app eller ladebrik via dit serviceabonnement.

Du ejer ladeboksen


Få komplet ladeløsning med ladeboks, installation, serviceaftale og elaftale.

Samlet pris
9.999,- kr.*

----------------

Serviceaftale: 79,- kr./md
Elabonnement: 21,- kr./md
100% afgiftrefusion: 1,12 kr./kWh
14 dages fuld fortrydelsesret.

*Samlet mindstepris for 6 mdr. kr. 10.599,-

Du ejer ladeboksen


Få komplet ladeløsning med ladeboks, installation og serviceaftale.

Samlet pris
11.499,- kr.*

----------------

Serviceaftale: 79,- kr./md
100% afgiftrefusion: 1,12 kr./kWh
14 dages fuld fortrydelsesret.

*Samlet mindstepris for 6 mdr. kr. 11.973,-

Du ejer ladeboksen


Har du allerede en ladeboks installeret, men vil gerne skifte til vores effektive løsning?

Samlet pris inkl. nedtagning
7.500,- kr.*

----------------

Serviceaftale: 79,- kr./md
100% afgiftrefusion: 1,12 kr./kWh
14 dages fuld fortrydelsesret.

*Samlet mindstepris for 6 mdr. kr. 7.974,-

Har du spørgsmål eller måske allerede en ladeboks installeret?

Kontakt os og få svar eller et tilbud på skift af ladeboks

Du har måske allerede en ladeboks installeret, men vil gerne skifte til en bedre og billigere løsning?

  • Du ejer din ladeboks og slipper for dyr mnd. leje
  • Efter installation, betaler du et FAST lavt månedligt serviceabonnement på 79 kr. - læs mere
  • Du betaler kun for dit faktiske forbrug af kWh
  • Du får 100% refusion af din elafgift på 1,12 kr./kWh uanset hvornår på døgnet du lader op
  • Vi tager din eksisterende boks ned, så du slipper for gebyr til din nuværende leverandør

Vi har flere års erfaring i installation af ladestandere og har prøvet lidt af hvert. Så vi kan med stor sikkerhed hjælpe dig på vej 🙂

 


Ofte stillede spørgsmål om ladeboks til elbil

Hvem kontakter jeg, hvis jeg har spørgsmål til installation?

AURA står for at installere din ladestander. Du kan læse mere om installationen her. Har du yderligere spørgsmål, kan du kontakte AURA E-mobility på 87 92 52 52.

Hvem kontakter jeg, hvis min ladestander ikke virker?

Hvis du oplever problemer med din ladestander eller har spørgsmål til opladning, skal du kontakte vores samarbejdspartner Spirii, som varetager vores kundeupport døgnet rundt. Du kan kontakte kundeservice på 38 17 15 00.

Hvem kontakter jeg, hvis jeg har spørgsmål til min regning?

Hvis du har spørgsmål til din regning for installation eller ladestander skal du kontakte AURA på e-mobility@aura.dk eller 87 92 52 52. Hvis du har spørgsmål til din regning for din AURA Serviceaftale, skal du kontakte vores samarbejdspartner Spirii på support@spirii.dk eller på 38 17 15 00.

Ladekabel sidder fast og vil ikke løsne sig/stander vil ikke frigive kabel?

Hvis du oplever, at dit ladestik sidder fast i ladeboksen, skal du sikre dig, at du først har taget stikket ud af elbilen. Hvis det stadig sidder fast, kan det være, fordi låsemekanismen sidder i klemme. Prøv først at trykke stikket helt ind i ladeboksen, vent et par sekunder og prøv derefter at tage stikket ud igen. Hvis ikke det hjælper, skal du kontakte vores samarbejdspartner Spirii på 38 17 15 00.

Hvorfor lyser ladestanderen rødt?

Lyser ladeboksen rødt, er det fordi, den oplever en fejl. Forsøg at slukke og tænde for ladeboksen i din eltavle (gruppen er markeret med ”ladestander”) og vent 5 minutter. Hvis fejlen ikke forsvinder, kontakt vores samarbejdspartner Spirii på 38 17 15 00.

Hvordan starter jeg opladning på min ladestander hjemme?

Som standard er din ladeboks altid låst. Det vil sige, at du skal bruge din Spirii-ladebrik og låse boksen op ved at holde brikken over ladebrik-symbolet. Boksen er låst, så andre ikke ved en fejl kommer til at bruge af din strøm.

Hvis du ønsker at få din hjemmelader låst op, kan det altid lade sig gøre. Du skal blot ringe til vores samarbejdspartner Spirii på 38 17 15 00 og bede om at få din ladeboks låst op.

Hvordan afslutter jeg en opladning på min hjemmeladeboks?

På samme måde som en offentlig ladestander. Hold din ladebrik hen over ladebrik-symbolet for at stoppe opladningen. Hvis du har fået låst din hjemmeladeboks op, skal du blot sætte stikket i bilen ved start og fjerne det igen, når du skal bruge bilen.

Hvor lang tid tager det at lade op?

Det er naturligvis afhængigt af biltype. Vores udstyr kan levere op til 22 kW AC, men det kræver, at det er understøttet af både elbil og strømforsyning. De fleste elbiler kan modtage enten 3,7 eller 11 kW AC.

Hvornår er det bedst at lade elbilen op hjemme?

Du kan uden problemer lade din elbil op på alle tidspunkter af døgnet. Du kan med fordel sætte timeren i din elbil (hvis muligt) så den starter opladningen om natten, da dette på simpel vis flytter forbruget til de timer, hvor strømmen er billigst, og der er størst sandsynlighed for at få gavn af den vedvarende energiproduktion. Tjek desuden din aftale med din elleverandør, om der kan være en økonomisk gevinst i at oplade din elbil om natten.

Hvad gør jeg, hvis ladeboksen ikke virker?

Hvis du mod forventning oplever, at din ladeboks ikke virker, er du velkommen til at kontakte vores samarbejdspartner Spirii på 38 17 15 00.

Hvordan bestiller jeg et ladebrik?

Du kan bestille en ladebrik direkte via Spiriis hjemmeside.

En ladebrik koster 59 kr. inkl. moms i oprettelse og forsendelse.

Opladning hjemme - Hvorfor skal jeg bruge en ladeboks i stedet for stikkontakt?

Det er der mange gode grunde til. Når der opsættes en ladeboks, er der styr på sikkerheden, hvilket vil sige, at alle kabler er dimensioneret til den høje belastning. Desuden får ladeboksen også sin egen plads i relæet, så hvis der opstår overbelastning, vil husets øvrige funktioner ikke blive påvirket.

Derudover er der økonomiske fordele. I alle vores ladebokse sidder en godkendt måler, som muliggør, at du kan få refunderet elafgiften. Det kan du ikke få, hvis du lader fra en stikkontakt, da forbruget ikke kan adskilles fra husets øvrige forbrug. I øvrigt klarer vi alt arbejdet med at ansøge om refusion af elafgiften for dig.

Hvordan betaler jeg for den strøm, jeg bruger til opladning hjemme?

Du betaler for strømmen via din elregning. I ladestanderen sidder en godkendt måler, som måler den strøm, der forbruges til opladning af din elbil. Disse målerdata overføres til vores system og danner grundlag for at søge refusion af elafgiften hos SKAT. Vi klarer alt arbejdet med refusionen for dig, og du vil få beløbet godtgjort månedvist.

Hvor kan jeg se mit forbrug?

Hver måned modtager du en regning og opgørelse for din AURA Serviceaftale. Her fremgår din månedlige opgørelse over opladningsforbrug.

Hvordan får jeg refusion af elafgift?

Såfremt du er berettiget til at få godtgjort elafgift af den strøm, der anvendes til opladning, udgør denne 1,12 kr. inkl. moms pr. kWh. Ordningen løber frem til 2030, og satsen reguleres én gang om året af SKAT. Så længe du har en AURA Serviceaftale tilknyttet din ladeboks, vil du få refunderet elafgiften, uden at du behøver foretage dig noget.

Hvornår modtager jeg refusion af elafgift?

Hver måned modtager du refusion af elafgift, som du er berettiget til jf. din AURA Serviceaftale. Overstiger din godtgørelse af elafgift din månedlige faktura for den pågældende måned, så udbetaler vi det overskydende beløb til dig.

Kan jeg få refusion, hvis jeg har solceller eller jordvarme?

Nej, du modtager ikke refusion af elafgift, hvis du har jordvarme eller solceller derhjemme, da du ikke betaler elafgift af egenproduceret strøm.

Hvis du skal opnå afgiftsrefusion, selvom du har solceller eller jordvarme, skal du kunne dokumentere og godtgøre, at du har betalt fuld elafgift af den strøm, du har brugt til opladning. Det kunne f.eks. være ved at få separat måler, ny tavle mm. specielt til din ladeboks, men det er en større økonomisk investering, der sjældent vil kunne svare sig. Hvis din ladeboks udelukkende forsynes med strøm fra elnettet, og du har betalt elafgift, er du også berettiget til refusion af elafgiften.

Du kan læse Skatterådets afgørelse her

Opladning hjemme - Hvorfor skal jeg bruge en ladestander i stedet for stikkontakt?

Det er der mange gode grunde til. Når der opsættes en ladestander af en autoriseret elektriker, er der styr på sikkerheden, hvilket vil sige, at alle kabler er dimensioneret til den høje belastning, og alle lovkrav er overholdt. Desuden får ladeboksen også sin egen plads i relæet, så hvis der opstår overbelastning, vil husets øvrige funktioner ikke blive påvirket.

Derudover er der økonomiske fordele. I alle vores ladebokse sidder en godkendt måler, som muliggør, at du kan få refunderet elafgiften. Det kan du ikke få, hvis du lader fra en stikkontakt, da forbruget ikke kan adskilles fra husets øvrige forbrug. I øvrigt klarer vi alt arbejdet med elafgiften for dig.

Hvordan er sikkerheden på jeres produkter?

Vores ladeprodukter lever op til alle gældende sikkerhedskrav, og er naturligvis udstyret med et fejlstrømsrelæ, som slår fra, hvis der opstår en overbelastning. Desuden indeholder vores ladebokse teknologi til at kommunikere med den bil, som lader op på boksen, så opladningen standses, hvis der skulle opstå overbelastning eller en anden fejl.

Hvordan betaler jeg for strømmen, når jeg lader på Spiriis offentligt tilgængelige ladestandere?

Hvis du bruger app’en, bliver du afregnet hver gang, du foretager en opladning.
Det koster en fast pris fra 2,50 kr./kWh. Du ser prisen i vores app eller på ladestanderen.

Hvis du benytter din ladebrik, opgøres dit forbrug på din månedlige faktura for din AURA Serviceaftale.

Hvordan starter jeg opladning på en offentlig tilgængelig ladestander fra Spirii?

Det gør du ved at holde din ladebrik hen over ladebrik-symbolet på ladestanderen. Herefter vil ladestanderens port åbne. Sæt dit ladekabel i elbil og ladestander. Du vil høre et ’bip’ og kunne se et svagt pulserende lys på ladestanderen, når opladningen påbegyndes.

Hvordan afslutter jeg opladning på en offentlig tilgængelig ladestander?

Du afslutter din opladning på samme måde, som du starter, nemlig ved at holde din ladebrik hen over ladebrik-symbolet påstanderen. Herefter kan du tage ladekablet ud og fortsætte din videre tur.

Tilbyder I opladning via roaming?

Ja, vi tilbyder opladning via roaming. Det betyder, at du med din app og ladebrik kan oplade på offentlige ladestandere fra andre operatører. Prisen for opladning er bestemt af den pågældende ladeoperatør og varierer typisk mellem 3 - 6 kr./kWh.