Ny elbil – det kan godt give anledning til mange spørgsmål, særligt om det med ladeboks derhjemme. Vi har alle svarene, for vi er eksperter i strøm og ladeløsninger, og vi er her for at gøre det let for dig at vælge rigtigt.

Nyd friheden med din elbil - vi tager os af det praktiske

AURAs ladeløsning giver dig en lille, kompakt og prisvindende ladeboks, som vi installerer pænt og professionelt. Vi fikser det hele og kører først, når alting virker. Boksen giver dig friheden til at lade op i ro og mag derhjemme.

Med vores app og ladebrik kan du også med sindsro tage på langfart, for du kan selvfølgelig lade op på standere i hele landet og Europa.

Når du vælger at bestille din ladeløsning hos os, tager vi dig gennem hele processen. Det sker helt konkret ved, at vi ringer til dig, når du har valgt en af løsningerne herunder. Så guider vi dig og sørger for, at alt bare spiller. Vi tager os også af den afgiftsrefusion over skatten, som du har ret til – du skal faktisk intet gøre andet end at nyde friheden med din elbil.

Ladebokstilbud med elaftale

Alle tilbud er inkl. installation, serviceaftale og elaftale (læs mere om elaftalen her).

Normalpris 2.999 kr.

Oprettelse
2.499 kr.

 

Leje- og serviceaftale 199 kr./md.
   
100% refusion af elafgift 89,9 øre/kWh
   

14 dages fuld fortrydelsesret.
Samlet mindstepris for 6 mdr. kr. 3.819,-

 

 

Installation og ladeboks
9.999 kr.

 

Serviceaftale 79 kr./md.
   
100% refusion af elafgift 89,9 øre/kWh
   

14 dages fuld fortrydelsesret.
Samlet mindstepris for 6 mdr. kr. 10.599,-

 

 

Udskiftning af ladeboks
7.500 kr.

 

Serviceaftale 79 kr./md.
   
100% refusion af elafgift 89,9 øre/kWh
   

14 dages fuld fortrydelsesret.
Samlet mindstepris for 6 mdr. kr. 8.100,-

 

Tilbuddet er gældende t.o.m. 13.11.2022. Se vilkår og betingelser her.

Ladebokstilbud uden elaftale

Hvis du ønsker det, kan du selvfølgelig også købe vores ladeboks med installation og serviceaftale men uden en elaftale hos os.

Samlet pris 11.499 kr.

Fordele ved en ladeboks hjemme

Vi hjælper dig hele vejen og du kan altid få personlig service og rådgivning hos vores dygtige og erfarne kundeservice.

  • Du betaler kun for den strøm du bruger
  • Du bestemmer selv om du vil eje eller leje
  • Du får markedets mindste ladeboks, der er nem at bruge
  • Du får adgang til vores lade-app, hvor du bl.a. styrer opladning hjemmeog på farten

Vi laver en flot installation og kører ikke før alt virker 🙂 

Har du spørgsmål?

Vi sidder klar til at hjælpe dig 

Kontakt os og få svar på dine spørgsmål eller kvalificeret rådgivning om den rigtige løsning til dig.

 

Vi har flere års erfaring i installation af ladestandere og har prøvet lidt af hvert. Så vi kan med stor sikkerhed hjælpe dig på vej.

 


Ofte stillede spørgsmål om ladeboks til elbil

Hvem kontakter jeg, hvis jeg har spørgsmål til installation?

AURA står for at installere din ladestander. Du kan læse mere om installationen her. Har du yderligere spørgsmål, kan du kontakte AURA E-mobility på 87 92 52 52.

Hvem kontakter jeg, hvis min ladestander ikke virker?

Hvis du oplever problemer med din ladestander eller har spørgsmål til opladning, skal du kontakte vores samarbejdspartner Spirii, som varetager vores kundeupport døgnet rundt. Du kan kontakte kundeservice på 38 17 15 00.

Hvem kontakter jeg, hvis jeg har spørgsmål til min regning?

Hvis du har spørgsmål til din regning for installation eller ladestander skal du kontakte AURA på e-mobility@aura.dk eller 87 92 52 52. Hvis du har spørgsmål til din regning for din AURA Serviceaftale, skal du kontakte vores samarbejdspartner Spirii på support@spirii.dk eller på 38 17 15 00.

Hvordan starter og afslutter jeg opladning på min ladestander hjemme?

Som standard er din ladeboks altid låst, så andre ikke ved en fejl kommer til at bruge af din strøm.

Start:

  1. Sæt ladekablet i din bil - ladeboksen lyser grønt
  2. Lås boksen op ved at
    1. bruge din Spirii-ladebrik og holde brikken over ladebrik-symbolet på boksen
    2. eller brug mobil App'en Spirii Go
  3. Bilen lader nu og ladeboksen lyser blåt

Afslut:

  1. Fjern ladekablet fra din bil - ladeboksen lyset hvidt
  2. Ladeboksen låser automatisk igen, så andre ikke kan bruge ladeboksen

Hvis du ønsker at få din hjemmelader låst op, kan det altid lade sig gøre. Du skal blot ringe til vores samarbejdspartner Spirii på 38 17 15 00 og bede om at få din ladeboks låst op.

Hvorfor lyser ladestanderen rødt?

Lyser ladeboksen rødt, er det fordi, den oplever en fejl. Forsøg at slukke og tænde for ladeboksen i din eltavle (gruppen er markeret med ”ladestander”) og vent 5 minutter. Hvis fejlen ikke forsvinder, kontakt vores samarbejdspartner Spirii på 38 17 15 00.

Ladekabel sidder fast og vil ikke løsne sig/stander vil ikke frigive kabel?

Hvis du oplever, at dit ladestik sidder fast i ladeboksen, skal du sikre dig, at du først har taget stikket ud af elbilen. Hvis det stadig sidder fast, kan det være, fordi låsemekanismen sidder i klemme. Prøv først at trykke stikket helt ind i ladeboksen, vent et par sekunder og prøv derefter at tage stikket ud igen. Hvis ikke det hjælper, skal du kontakte vores samarbejdspartner Spirii på 38 17 15 00.

Hvor lang tid tager det at lade op?

Det er naturligvis afhængigt af biltype. Vores udstyr kan levere op til 22 kW AC, men det kræver, at det er understøttet af både elbil og strømforsyning. De fleste elbiler kan modtage enten 3,7 eller 11 kW AC.

Hvornår er det bedst at lade elbilen op hjemme?

Du kan uden problemer lade din elbil op på alle tidspunkter af døgnet. Du kan med fordel sætte timeren i din elbil (hvis muligt) så den starter opladningen om natten, da dette på simpel vis flytter forbruget til de timer, hvor strømmen er billigst, og der er størst sandsynlighed for at få gavn af den vedvarende energiproduktion. Tjek desuden din aftale med din elleverandør, om der kan være en økonomisk gevinst i at oplade din elbil om natten.

Hvad gør jeg, hvis ladeboksen ikke virker?

Hvis du mod forventning oplever, at din ladeboks ikke virker, er du velkommen til at kontakte vores samarbejdspartner Spirii på 38 17 15 00.

Hvordan bestiller jeg et ladebrik?

Du kan bestille en ladebrik direkte via Spiriis hjemmeside.

En ladebrik koster 59 kr. inkl. moms i oprettelse og forsendelse.

Opladning hjemme - Hvorfor skal jeg bruge en ladeboks i stedet for stikkontakt?

Det er der mange gode grunde til. Når der opsættes en ladeboks, er der styr på sikkerheden, hvilket vil sige, at alle kabler er dimensioneret til den høje belastning. Desuden får ladeboksen også sin egen plads i relæet, så hvis der opstår overbelastning, vil husets øvrige funktioner ikke blive påvirket.

Derudover er der økonomiske fordele. I alle vores ladebokse sidder en godkendt måler, som muliggør, at du kan få refunderet elafgiften. Det kan du ikke få, hvis du lader fra en stikkontakt, da forbruget ikke kan adskilles fra husets øvrige forbrug. I øvrigt klarer vi alt arbejdet med at ansøge om refusion af elafgiften for dig.

Hvordan betaler jeg for den strøm, jeg bruger til opladning hjemme?

Du betaler for strømmen via din elregning. I ladestanderen sidder en godkendt måler, som måler den strøm, der forbruges til opladning af din elbil. Disse målerdata overføres til vores system og danner grundlag for at søge refusion af elafgiften hos SKAT. Vi klarer alt arbejdet med refusionen for dig, og du vil få beløbet godtgjort månedvist.

Hvor kan jeg se mit forbrug?

Hver måned modtager du en regning og opgørelse for din AURA Serviceaftale. Her fremgår din månedlige opgørelse over opladningsforbrug.

Hvordan får jeg refusion af elafgift?

Såfremt du er berettiget til at få godtgjort elafgift af den strøm, der anvendes til opladning, udgør denne 89,9 øre inkl. moms pr. kWh. Ordningen løber frem til 2030, og satsen reguleres én gang om året af SKAT. Så længe du har en AURA Serviceaftale tilknyttet din ladeboks, vil du få refunderet elafgiften, uden at du behøver foretage dig noget.

Hvornår modtager jeg refusion af elafgift?

Hver måned modtager du refusion af elafgift, som du er berettiget til jf. din AURA Serviceaftale. Overstiger din godtgørelse af elafgift din månedlige faktura for den pågældende måned, så udbetaler vi det overskydende beløb til dig.

Kan jeg få refusion, hvis jeg har solceller eller jordvarme?

Nej, du modtager ikke refusion af elafgift, hvis du har jordvarme eller solceller derhjemme, da du ikke betaler elafgift af egenproduceret strøm.

Hvis du skal opnå afgiftsrefusion, selvom du har solceller eller jordvarme, skal du kunne dokumentere og godtgøre, at du har betalt fuld elafgift af den strøm, du har brugt til opladning. Det kunne f.eks. være ved at få separat måler, ny tavle mm. specielt til din ladeboks, men det er en større økonomisk investering, der sjældent vil kunne svare sig. Hvis din ladeboks udelukkende forsynes med strøm fra elnettet, og du har betalt elafgift, er du også berettiget til refusion af elafgiften.

Du kan læse Skatterådets afgørelse her

Opladning hjemme - Hvorfor skal jeg bruge en ladestander i stedet for stikkontakt?

Det er der mange gode grunde til. Når der opsættes en ladestander af en autoriseret elektriker, er der styr på sikkerheden, hvilket vil sige, at alle kabler er dimensioneret til den høje belastning, og alle lovkrav er overholdt. Desuden får ladeboksen også sin egen plads i relæet, så hvis der opstår overbelastning, vil husets øvrige funktioner ikke blive påvirket.

Derudover er der økonomiske fordele. I alle vores ladebokse sidder en godkendt måler, som muliggør, at du kan få refunderet elafgiften. Det kan du ikke få, hvis du lader fra en stikkontakt, da forbruget ikke kan adskilles fra husets øvrige forbrug. I øvrigt klarer vi alt arbejdet med elafgiften for dig.

Hvordan er sikkerheden på jeres produkter?

Vores ladeprodukter lever op til alle gældende sikkerhedskrav, og er naturligvis udstyret med et fejlstrømsrelæ, som slår fra, hvis der opstår en overbelastning. Desuden indeholder vores ladebokse teknologi til at kommunikere med den bil, som lader op på boksen, så opladningen standses, hvis der skulle opstå overbelastning eller en anden fejl.

Hvordan betaler jeg for strømmen, når jeg lader på Spiriis offentligt tilgængelige ladestandere?

Hvis du bruger app’en, bliver du afregnet hver gang, du foretager en opladning. Du ser prisen i vores app eller på ladestanderen.

Hvis du benytter din ladebrik, opgøres dit forbrug på din månedlige faktura for din AURA Serviceaftale.

Hvordan starter jeg opladning på en offentlig tilgængelig ladestander fra Spirii?

Det gør du ved at holde din ladebrik hen over ladebrik-symbolet på ladestanderen. Herefter vil ladestanderens port åbne. Sæt dit ladekabel i elbil og ladestander. Du vil høre et ’bip’ og kunne se et svagt pulserende lys på ladestanderen, når opladningen påbegyndes.

Hvordan afslutter jeg opladning på en offentlig tilgængelig ladestander?

Du afslutter din opladning på samme måde, som du starter, nemlig ved at holde din ladebrik hen over ladebrik-symbolet påstanderen. Herefter kan du tage ladekablet ud og fortsætte din videre tur.

Tilbyder I opladning via roaming?

Ja, vi tilbyder opladning via roaming. Det betyder, at du med din app og ladebrik kan oplade på offentlige ladestandere fra andre operatører. Prisen for opladning er bestemt af den pågældende ladeoperatør og varierer typisk mellem 3 - 6 kr./kWh. 

Du finder alle vilkår og betingelser på AURA Ladeløsning her - vilkår og betingelser