Du kan selv vælge, om du vil have et nyt nummer eller beholde dit gamle.
Begge dele er gratis.
Vidste du godt, at du kan få telefoni med fibernet fra AURA?
Fibernet-telefoni kører via en lynhurtig fibernetforbindelse, hvorfor du ikke vil opleve forstyrrelser ellwer udfald. Nøjagtig ligesom med fibernettet.
Og med den store hastighed på fibernettet kan du nemt benytte dig af fibernet-telefoni samtidig som, at resten af familien ser film, uploader billeder eller spiller spil online. Du får desuden telefoni til en knivskarp pris, og du kan både beholde dit nuværende nummer.
Når du vælger telefoni via fibernet, skal du være opmærksom på, at din fastnettelefon skal tilsluttes fiberboksen, i stedet for de gamle telefonstikdåser, der måske er installeret i huset.
Ønsker du forsat at kunne anvende de gamle telefonstikdåser, kræver det, at du får elektriker til at lave en forbindelse fra fiberboksen og hen til din nuværende telefon installation.
Er du i tvivl om din installation, kan du altid kontakte AURAs kundeservice for hjælp.
Du kan få fastnettelefoni på to måder: Fri Fastnet eller Fastnet Forbrug. Funktionen "Vis nummer" er altid med i dit abonnement, men ønsker du yderligere tjenester, kan du tilvælge en pakke med tre tjenester.
Med Fri Fastnet får du for et fast månedligt beløb fri samtale til fastnetnumre i Danmark ekskl. servicenumre. Fri Fastnet er inkluderet i de kampagnepakker, som vi tilbyder – så får du endnu større fordel i kampagneperioden.
Vi anbefaler Fri Fastnet, så du ikke skal tænke på forbruget til fastnetnumre.
Fastnet Forbrug er til dig, der bare gerne vil have en fastnettelefon i hjemmet, men ikke bruger den så meget. Du betaler et fast lavt abonnement samt for de minutter, du bruger.
Vis nummer er en tjeneste, der altid er med i dit telefonabonnement. Med "Vis nummer" får du mulighed for at se, hvem der ringer dig op. For at få vist nummeret kræver det enten, at du har en telefon med indbygget nummerviser eller en nummerviser tilsluttet din eksisterende telefon.
Når du aktiverer ”Forstyr ikke”, vil den der ringer til dig blive stillet direkte videre til din telefonsvarer. Har du ikke en telefonsvarer, vil den som ringer modtage en talebesked, der fortæller, at du ikke kan ringes op i øjeblikket.
Med "Viderestilling" kan du viderestille din telefon til et andet telefonnummer. Der findes tre former for viderestilling:
Du skal være opmærksom på, at du betaler for "viderestillingen" af opkaldet, hvilket betyder, at du betaler mobiltaksten, hvis du viderestiller til en mobiltelefon. Det er altså dig som modtager, der betaler for viderestillingen af opkaldet. Du bestemmer selv, om "Viderestilling" skal være slået til eller fra - det gøres direkte på telefonen.
Når du bestiller din telefoniforbindelse, er det vigtigt, at du tager stilling til, hvordan du ønsker dit telefonnummer vises. Der er flere muligheder, men hvis du ikke ønsker dit nummer vist, skal du sikre, at du bestiller funktionen "Udeladt nummer."
Se i dette skema, hvilke typer nummervisning du kan vælge.
Kategori / Præsentation af nummer | Adresse skjules hos TDC og de Gule sider | Telefonnummer skjules hos TDC og de gule sider | Telefonnummer skjules ved opkald fra telefonen |
Normal nummerpræsentation | Nej | Nej | Nej |
Skjult nummer | Nej | Nej | Ja |
Hemmeligt nummer | Nej | Ja | Ja |
Udeladt nummer | Ja | Ja | Ja |
Glemmer du selv at tage stilling,vil vi automatisk give dig "Udeladt nummer," da vi ikke må offentliggøre dit telefonnummer eller din adresse uden dit samtykke.
Har du spørgsmål eller brug for hjælp? Vi sidder klar til at hjælpe, hvis du har spørgsmål til vores produkter eller brug for hjælp til bestilling.
Ring på 87 92 55 77 eller skriv til fibernet@aura.dk