Du kan vælge, om du vil have et nyt nummer eller beholde dit eksisterende.
Begge dele er gratis.
Med en fiberforbindelse fra AURA Fiber har du også mulighed for at få telefoni. Fibernet telefoni foregår via en lynhurtig fibernetforbindelse. Derfor vil du med fibernet telefoni ikke opleve problemer med forsinkelser på samtaler og ”knas på linjen”.
Med den enorme hastighed på fibernetforbindelsen kan du nemt benytte dig af fibernet telefoni samtidig med, at resten af familien ser film, uploader billeder eller spiller tunge online spil. Oveni hatten får du fibernet telefoni til en knivskarp pris, det er nemt at bruge, og du kan beholde din nuværende telefon og dit nuværende nummer.
Når du vælger telefoni via din fibernetforbindelse, skal du være opmærksom på, at din fastnettelefon nu skal tilsluttes Fiberboksen, som er installeret af AURA Fiber, i stedet for de gamle telefonstikdåser, der måske er installeret i huset.
Ønsker du forsat at kunne anvende de gamle telefonstikdåser, kræver det, at du får din El-fagmand til at lave en forbindelse fra Fiberboksen til din nuværende telefon installation. Derudover skal du være opmærksom på, at din telefon ikke fungerer, uden Fiberboksen er forsynet med strøm, ligesom din internetforbindelse heller ikke fungerer, uden Fiberboksen får strøm.
Er du i tvivl om din installation, kan du altid kontakte Kundeservice for hjælp, eller få det oplyst ved bestillingen.
Fastnet telefoni kan du få på 2 måder: Fri Fastnet eller Fastnet Forbrug. Vis nummer er altid med i dit abonnement, og ønsker du yderligere tjenester, kan du tilvælge en pakke med 3 telefonitjenester.
Med Fri Fastnet får du for et fast månedligt beløb fri samtale til fastnetnumre i Danmark ekskl. servicenumre. Fri Fastnet er inkluderet i de kampagnepakker, som vi tilbyder – så får du endnu større fordel i kampagneperioden.
Vi anbefaler Fri Fastnet, så du ikke skal tænke på forbruget til fastnetnumre.
Fastnet Forbrug er til dig, der bare gerne vil have en fastnettelefon i hjemmet, men ikke bruger den så meget. Du betaler et fast lavt abonnement og derudover for den tid, du taler.
Vis nummer er en tjeneste, der altid er med i dit telefonabonnement. Med Vis Nummer får du mulighed for at se, hvem der ringer dig op. For at få vist nummeret kræver det enten, at du har en telefon med indbygget nummerviser eller en nummerviser tilsluttet din eksisterende telefon.
Når du aktiverer ”Forstyr ikke”, vil den der ringer til dig blive stillet direkte videre til din telefonsvarer.
Har du ikke en telefonsvarer, vil den som ringer modtage en talebesked, som fortæller, at du ikke kan ringes op i øjeblikket.
Med Viderestilling kan du viderestille din telefon til et andet telefonnummer. Der findes tre former for viderestilling:
Du skal være opmærksom på, at du betaler for viderestillingen af opkaldet, hvilket betyder, at du betaler mobiltaksten, hvis du viderestiller til en mobiltelefon. Det er altså dig som modtager, der betaler for viderestillingen af opkaldet. Du bestemmer selv, om Viderestilling skal være slået til eller fra - det gøres direkte på telefonen.
Når du bestiller din telefoniforbindelse, er det desuden vigtigt, at du tager stilling til, hvordan du ønsker dit telefonnummer vist til omverdenen. Der er flere muligheder, og især hvis du ikke ønsker dit nummer vist, skal du sikre, at du betiller Udeladt nummer.
Se i skema, hvilke typer nummervisning du kan vælge.
Kategori / Præsentation af nummer | Adresse skjules hos TDC og de Gule sider | Telefonnummer skjules hos TDC og de gule sider | Telefonnummer skjules ved opkald fra telefonen |
Normal nummerpræsentation | Nej | Nej | Nej |
Skjult nummer | Nej | Nej | Ja |
Hemmeligt nummer | Nej | Ja | Ja |
Udeladt nummer | Ja | Ja | Ja |
Kunder der ikke selv har taget stilling, bestræber vi os på at give Udeladt nummer, da vi ikke ønsker af offentliggøre dit telefonnummer og/eller adresse, med mindre du selv ønsker det. Men det er vigtigt, at du selv tager stilling, så vi sammen kan undgå at offentliggøre information om dig, du ikke ønsker offentliggjort.
Har du spørgsmål eller brug for hjælp? Vi sidder klar til at hjælpe, hvis du har spørgsmål til vores produkter eller brug for hjælp til bestilling.
Ring på 87 92 55 77 eller skriv på fibernet@aura.dk
Du kan også finde svar på dine spørgsmål i vores spørgsmål/svar univers.