AURA etablerer et Second Brand på fibernettet

PRESSEMEDDELELSE: Energikoncernen AURA har etableret et nyt selskab, der skal sælge hurtigt internet til lavpris som et stærkt supplement til AURAs nuværende fiberprodukter.

KAZOOM er navnet på AURAs nye low cost selskab, som fra 1. januar er klar til at tilbyde alle kunder på AURAs fibernet et seriøst lavprisprodukt, når det gælder internet. KAZOOM vil få et helt anderledes set-up, hvor alt fungerer online. Dermed får AURA et produkt, der er mere og mere efterspurgt blandt kunderne.

”AURA er et andelsselskab, og et af vores vigtigste strategiske fokusområder er at skabe værdi til ejerne. Det har vi gennem en række år udmøntet ved at etablere fibernet i praktisk taget hele vores markedsområde, og vi har gennem mange år tilbudt en bred portefølje af Waoo produkter til vores kunder. Det tager vi nu et skridt videre og tilbyder de af vores andelshavere, der ønsker det, et seriøst lavprisprodukt, der har fokus på enkelthed, pris og hastighed,” siger Carsten Höegh Christiansen, adm. direktør i AURA koncernen.

Begge brands i porteføljen

I forvejen tilbyder AURA Waoo Fiber, der for ottende år i træk er kåret som ’Bedst i test’, og med KAZOOM kommer AURA med et produkt, der er attraktivt for en stadig større gruppe af kunder.

”Med KAZOOM tilbyder vi hurtig fiber, og intet andet. Hele vores set-up bliver digitalt, og kunderne skal betjene sig selv i hele processen. Til gengæld er der meget lave omkostninger, og deraf meget lav pris,” siger Claus Frank Sørensen, fiberdirektør i AURA.

AURA vil fortsat have Waoo-produkterne på hylden, og KAZOOM skal således komplementere kundernes muligheder for at vælge det produkt, der passer dem bedst.

”Vi vil fortsat have begge brands i vores portefølje, og begge brands har en berettigelse i markedet. De skal i fællesskab være med til at styrke vores fiberforretning,” understreger Claus Frank Sørensen.

Forberedelse mod åbning af fibernettet

KAZOOM er ejet af AURA koncernen, men for at understrege uafhængigheden og konkurrenceforholdene får KAZOOM adresse væk fra koncernens øvrige selskaber og lokationer.

”Med etableringen af KAZOOM begynder vi at forberede os selv, vores organisation og vores processer på en situation med øget konkurrence på vores fibernet. Derfor skal man også se det her som en proces mod en åbning af vores fibernet, for det er sådan, fremtiden bliver indenfor vores område,” vurderer Claus Frank Sørensen.