AURA Energi vil skære energimarkedet ud i pap for forbrugerne

8. marts 2018

PRESSEMEDDELELSE: Selvom el er en naturlig del af danskernes hverdag, er der ifølge en ny undersøgelse fra YouGov enighed om, at det danske energimarked er alt andet end enkelt. Det vil energiselskabet AURA gøre op med i en ny strategi, hvor de sammen med forbrugerne vil gøre det mere enkelt at være energikunde.
 
Hver dag forsynes danskerne med el og fibernet til husstanden, så kaffen kan brygges, og man både kan surfe, streame og game uden ventetid. I dag er det nærmest umuligt at forestille sig en hverdag uden energi, fordi det er en integreret del af næsten alle dagens gøremål.
 
Men selvom energi er en fast del af hverdagen, så har danskerne svært ved at finde rundt i energimarkedet. Det viser en undersøgelse foretaget af YouGov for AURA Energi. Her er det kun 9% af danskerne, der mener, at det danske energimarked er enkelt, mens hele 76% er enige i, at markedet er kompliceret. Samtidig efterspørger 85% af danskerne klar og tydelig kommunikation fra deres energiselskab.

Det skal være let at være kunde hos AURA Energi

"Det skal selvfølgelig være enkelt, gennemskueligt og nemt at være energikunde. At 76% af danskerne ser markedet som kompliceret, er ikke tilfredsstillende for os. Netop derfor vil vi gøre op med kompleksiteten. Vores ambition er at levere enkelthed i et komplekst marked", siger Carsten Höegh Christiansen, adm. direktør i AURA Energi.
 
Under overskriften "Ganske enkelt" skærer AURA Energi energimarkedet ud i pap i en ny kampagne. Kommunikationen bliver klar og enkel og sætter forbrugeren i fokus ved at opfordre forbrugeren til at komme med input til, hvordan AURA Energi kan gøre det endnu lettere at være energikunde.
 
"Som en del af kampagnen igangsætter vi en ekstern proces, hvor vi spørger vores kunder til råds, men vi kigger også indad og opfordrer medarbejderne til at komme med input til, hvordan vi kan gøre det endnu mere enkelt at være kunde hos os", slutter Carsten Höegh Christiansen.


 

Fakta om analysen

  • Undersøgelsen er gennemført af analyseinstituttet YouGov
  • Undersøgelsen bygger på 501 CAWI-interviews med danske boligejere i alderen 25+ år i udvalgt postnumre
  • Undersøgelsen er gennemført i perioden 22. februar - 1. marts 2018