Kundeservice i topklasse
Du kan altid ringe og få et venligt menneske i røret

Eje eller leje? Dit valg
Eller udskift din nuværende ladeboks

Installeret af proffer
Vi installerer pænt og kører først, når det virker

Lad op over det hele
Lad hjemme og på farten i hele Danmark og Europa

Oprettelse og
installation
5.999 kr.

Serviceaftale fra 49 kr./md.
Elabonnement 21 kr./md.
Elafgiftsrefusion 94,63 øre/kWh
   


Mindstepris 6.069 kr. Du får en ladebrik med i pakken, der giver dig adgang til opladning på farten på hele Spiriis offentlige netværk i Danmark og Europa.*

Udskiftning og
køb af ladeboks
3.999 kr.

Serviceaftale fra 49 kr./md.
Elabonnement 21 kr./md.
Elafgiftsrefusion 94,63 øre/kWh
   


Mindstepris 4.069 kr. Du får en ladebrik med i pakken, der giver dig adgang til opladning på farten på hele Spiriis offentlige netværk i Danmark og Europa.*

Behold din Zaptec
ladeboks og skift udbyder
0 kr.

Serviceaftale fra 49 kr./md.
Elabonnement 21 kr./md.
Elafgiftsrefusion 94,63 øre/kWh
   


Mindstepris 70 kr. Du får en ladebrik med i pakken, der giver dig adgang til opladning på farten på hele Spiriis offentlige netværk i Danmark og Europa.*

Ladeboks til firmabil

Se mere her
14 dages fortrydelsesret. Refusion af elafgiften er betinget af, at du har en elaftale hos AURA. Din serviceaftale koster 79 kr./md., men har du solceller eller varmepumpe og derfor ikke får refusion gennem din serviceaftale, koster serviceaftalen 49 kr./md. Prisen inkluderer standardinstallation og ladebrik. Vær opmærksom på, at der kan forekomme merpris ved udvidet installation.
Kampagnetilbuddet udløber 6. januar 2025 og kan ikke kombineres med andre tilbud eller rabatter fra AURA.
* Mindsteprisen er sammensat af: Oprettelsespris + serviceaftale + el-abonnement.

Når du bestiller en ladeløsning fra AURA, får du altid standardinstallation udført at vores dygtige installatører med i prisen.

Du får:

  • Rådgivning om placering af ladeboksen, hvis du ønsker dette
  • Opsætning af ladeboksen
  • Tilkobling af 20 ampere kombirelæ til din boligs eksisterende eltavle, forudsat at der er plads
  • Gennemboring af én mur/væg
  • Op til 15 meter føring af installationskabel som synlig installation. Indvendigt føres det i kabelbakke og udvendigt med stålrør omkring. Vær opmærksom på, at installatøren maksimalt kan arbejde i 2,5 meters højde. Skal kablet trækkes højere, kræver det en udvidet installation.
  • Konfigurering, indstilling og test af, at boksen virker, som den skal
  • Vejledning i daglig brug af ladeboks og app
  • Ladebrik til opladning på farten
  • Eventuel nedtagning af eksisterende ladeboks

De fleste er dækket ind med en standardinstallation. Hvis der er særlige behov ved din adresse, så kan det være nødvendigt med en udvidet installation. Det gælder f.eks., hvis du bor på en ikke-brofast ø, har brug for længere kabelføring, skal have trukket kabel på tværs af boligetager eller der skal udføres gravearbejde i forbindelse med installationen. Dette afklarer vi sammen med dig, når vi modtager din bestilling. Det meste kan lade sig gøre.

Læs mere her


Har du spørgsmål til vores ladeløsning?

Vores erfarne medarbejdere sidder klar til at hjælpe dig.

Vi har flere års erfaring i installation af ladestandere. Du får kvalificeret rådgivning, når du skal vælge den helt rigtige ladeløsning for dig.

Du har også mulighed for at kontakte os på 87 92 55 55.

Der opstod en fejl ved hentning af captcha-billede

Fordele ved en ladeboks hjemme

• Du betaler kun for den strøm, du bruger

• Du bestemmer selv, om du vil eje eller leje

• Du får markedets mindste ladeboks, der er nem at bruge

• Du får adgang til intelligent lade-app, hvor du bl.a. styrer opladning hjemme og på farten

• Vi laver en flot installation og kører ikke før alt virker 🙂


Ofte stillede spørgsmål

Hvem kontakter jeg, hvis jeg har spørgsmål til installation?

Det er os, der står for at installere din ladestander. Du kan læse mere om installationen her. Har du yderligere spørgsmål, kan du kontakte AURA E-mobility på 87 92 52 52.

Hvem kontakter jeg, hvis min ladestander ikke virker?

Hvis du oplever problemer med din ladestander, din ladebrik eller din app, skal du kontakte AURA E-Mobility på 87 92 52 52 eller skriv til e-mobility@aura.dk.

Hvem kontakter jeg, hvis jeg har spørgsmål til min regning?

Hvis du har spørgsmål til din regning for installation, ladeboks eller AURA Serviceaftale skal du kontakte AURA E-Mobility på 87 92 52 52 eller skriv til e-mobility@aura.dk.

Hvordan starter og afslutter jeg opladning på min ladestander hjemme?

Start:

  1. Sæt først ladekablet i din bil. Nu kan du se, at ladeboksen lyser grøn
  2. Derefter låser du boksen op ved at bruge din Spirii-ladebrik og holde brikken over ladebrik-symbolet på boksen – alternativt kan du låse boksen op ved at bruge Spirii Go app’en på din mobil
  3. Ladeboksen lyser nu blå. Det betyder, at bilen lader

Afslut:

  1. Fjern ladekablet fra bilen. Ladeboksen lyser nu hvid
  2. I Spirii Go-app’en kan du vælge, om boksen skal låse efter afsluttet opladning, eller om du vil lade den være åben, så andre kan bruge den
  3. Opladningen er nu afsluttet

Hvorfor lyser ladestanderen rødt?

Hvis ladeboksen lyser rød, er det fordi boksen har registreret en fejl. I dette tilfælde skal du gøre det samme som hvis boksen er offline: Prøv at afbryde dit relæ til ladeboksen i din eltavle, vent 5 minutter og tænd igen.

Hvis du fortsat oplever problemer, så kontakt AURA E-Mobility på 87 92 52 52 eller skriv til e-mobility@aura.dk. Du skal også kontakte os, hvis du står ved en offentlig ladestander og oplever samme problem.

Ladekabel sidder fast. Hvordan får jeg det fri?

Hvis du oplever, at dit ladestik sidder fast i ladeboksen, skal du sikre dig, at du først har taget stikket ud af bilen.

Hvis det stadig sidder fast, kan det være fordi låsemekanismen sidder i klemme. Prøv først at trykke stikket helt ind i ladeboksen, vent et par sekunder og prøv derefter at tage stikket ud igen.

Nogle biler låser også ladekablet fast indtil du låser bilen op, og låser kablet fast igen hvis du ikke fjerner kablet inden for et bestemt tidsrum. Forsøg derfor at låse bilen op igen.

Hvis ovenstående ikke hjælper, så kontakt AURA E-Mobility på 87 92 52 52 eller skriv til e-mobility@aura.dk.

Hvad gør jeg, hvis jeg har flere elbiler?

Du kan sagtens lade flere elbiler på din ladeboks på ét og samme abonnement. Du kan dog kun lade én bil ad gangen.

Hvor lang tid tager det at lade op?

Det afhænger af mange ting, blandt andet biltypen, batteriets kapacitet, slitage på batteriet og udetemperaturen. Typisk er det hurtigere at oplade en lille bil end en stor bil, da en lille bil har et mindre batteri.

Som udgangspunkt tager det mellem 3-10 timer at oplade din bil derhjemme på en standardlader. Anvender du en hurtiglader, lynlader eller supercharger er ladetiden kortere.

Hvis du sætter bilen til at lade, når du kommer hjem, vil den i langt de fleste tilfælde være ladet op om morgenen.

Hvordan sørger jeg for, at bilen lader, når strømmen er billigst?

Du skal som udgangspunkt selv holde øje med, hvornår strømmen er billig, og herefter starte opladningen. Strømmen er typisk billig om natten, så du kan med fordel sætte bilen til at lade inden du går i seng. Nogle biler har en timer, der gør det muligt at starte opladningen på et bestemt tidspunkt.

Du kan også bruge Spirii Go-app’en til at indstille ladeboksen til at lade på et bestemt tidspunkt. Vær dog opmærksom på, at du stadig selv skal undersøge, hvilket tidspunkt strømmen er billig på. Her kan du bruge timeprisviseren på aura.dk.

Hvad gør jeg, hvis ladeboksen ikke virker?

Hvis du mod forventning oplever, at din ladeboks ikke virker, skal du kontakte AURA E-Mobility på 87 92 52 52 eller skriv til e-mobility@aura.dk.

Hvordan bestiller jeg en ladebrik?

Når du bestiller en ladeboks fra AURA, følger der automatisk en ladebrik med. Du kan bestille flere ladebrikker ved at kontakte Spirii på 32 26 62 99 eller via support@spirii.dk.

En ladebrik koster 89,- inkl. moms. Det er muligt at bestille op til 5 ladebrikker til en konto. 

Kan jeg oplade min elbil fra en almindelig stikkontakt?

I princippet kan du godt lade din elbil fra en almindelig stikkontakt, men det er vigtigt, at du tage forbehold.

Sikkerhedsstyrelsen anbefaler IKKE, at el- og plugin-hybrid-biler lader fra en almindelig stikkontakt med en effekt under 6 ampere og i mere end 2 timer, da der ellers er risiko for, at elinstallationen i boligen kan overophede.

Hvis du skal lade fra en almindelig stikkontakt, skal du bruge din nødlader (også kaldet ’mormorlader’).

Vi anbefaler altid, at du følger Sikkerhedsstyrelsens anbefalinger og kun lader fra stikkontakt i nødstilfælde. 

Hvordan betaler jeg for den strøm, jeg bruger til opladning hjemme?

Når du lader din elbil hjemme, betaler du for strømmen via din elregning.

Hvor kan jeg se mit forbrug?

I Spirii Go-app'en kan du under Ladehistorik og Offentlig se forbrug for al opladning foretaget på offentlige ladestandere.

Forbrug på egen ladeboks opkræves via elregningen.

Har du firmabil ser du også dit forbrug i Spirii Go. Vælg Hjem. Når du har en firmabilsaftale modtager du desuden en kreditnota hver måned med dit forbrug samt kompensation for el og refusion af elafgift, hvis du er berettiget til det. 

Får jeg refusion af elafgift?

Ved køb af vores ladeløsning, får du automatisk fuld elafgiftsrefusion igennem din serviceaftale.

Hvis du er elkunde hos AURA, får du tilbagebetalt elafgiften på den strøm, du bruger til opladning - dvs. at for hver kWh du bruger til opladning af din elbil, får du 94,63 øre retur.

Hvis ikke du er elkunde hos AURA, får du 76 øre pr. kWh i elafgiftsrefusion.

 

Hvad skal jeg forberede før installationsdagen og kan jeg tage min ladeboks med, når jeg flytter? Får svar på alle dine spørgsmål til installation af ladeboks her.

Hvordan er sikkerheden på jeres produkter?

Vores ladeprodukter lever op til alle gældende sikkerhedskrav og er udstyret med et fejlstrømsrelæ, som slår fra, hvis der opstår en overbelastning. Desuden indeholder vores ladebokse teknologi til at kommunikere med den bil, som lader op på boksen, så opladningen standses, hvis der skulle opstå overbelastning eller en anden fejl. Du kan derfor trygt oplade din bil.

Hvordan betaler jeg for strømmen, når jeg lader på Spiriis offentligt tilgængelige ladestandere?

Hvis du bruger app’en, bliver du afregnet hver gang, du foretager en opladning. Du ser prisen i vores app eller på ladestanderen. Du kan se hele Spiriis ladenetværk her (vælg Spirii under "Netværk").

Hvis du benytter din ladebrik, opgøres dit forbrug på din månedlige faktura for din AURA Serviceaftale.

Hvordan starter jeg opladning på en offentlig tilgængelig ladestander fra Spirii?

Det gør du ved at holde din ladebrik hen over ladebrik-symbolet på ladestanderen. Herefter vil ladestanderens port åbne. Sæt dit ladekabel i elbil og ladestander. Du vil høre et ’bip’ og kunne se et svagt pulserende lys på ladestanderen, når opladningen påbegyndes.

Hvordan afslutter jeg opladning på en offentlig tilgængelig ladestander?

Du afslutter din opladning på samme måde, som du starter, nemlig ved at holde din ladebrik hen over ladebrik-symbolet påstanderen. Herefter kan du tage ladekablet ud og fortsætte din videre tur.

Tilbyder I opladning via roaming?

Ja, vi tilbyder opladning via roaming. Det betyder, at du med din app og ladebrik kan oplade på offentlige ladestandere fra andre operatører. Prisen for opladning er bestemt af den pågældende ladeoperatør og varierer typisk mellem 3 - 6 kr./kWh. 

Du finder alle vilkår og betingelser på AURA Ladeløsning her - vilkår og betingelser