Ladeboks til din elbil

Oplad din elbil hjemme

Køb din egen ladeboks til elbilen, så du kan lade op derhjemme – nemt, sikkert og effektivt. Vi tilbyder en intelligent ladeboks i høj kvalitet, som kan oplade alle elbilmodeller på markedet. Vores ladeboks er specielt egnet til dig, som primært oplader hjemme.

Du ejer ladeboksen, men slipper for besværet

Med en ladeløsning fra AURA ejer du din egen ladeboks og betaler for den strøm, du bruger til opladning af elbil over din eksisterende elaftale.

Samtidig tegner du en serviceaftale med vores samarbejdspartner Spirii til kr. 79,-/md, der blandt andet sikrer, at din ladeboks altid er opdateret, og at du automatisk får refunderet elafgiften for den strøm, du bruger til opladning derhjemme. Satsen for refusion er i 2020 sat til 1,11 kr./kWh.

Samlet løsning gør det nemt

Ladeboks, installation og serviceaftale er altid en del af vores standardpakke – det gør opladning af din elbil nem og sikker.

Bestil din ladeboks her

Bestil din ladeboks

Inkluderer ladeboks med standardinstallation og serviceaftale.
Kr. 12.999,- plus kr. 79,-/md.*

Bestil ladeboks

*Samlet mindstepris for 6 mdr kr. 13.473,-

Kontakt os

87 92 55 11
installation@aura.dk

Tre trin til din ladeløsning

Bestil online

I bestillingsprocessen får du styr på både ladeboks, installation og serviceaftale. Vi guider dig igennem.

Dialog med AURA

Inden for to hverdage kontakter vi dig telefonisk for at aftale dato for installation. Samtidig afklarer vi, om du er dækket ind med en standardinstallation. Herefter sender vi dig en endelig ordrebekræftelse pr. mail.

Installation

En af vores certificerede installatører sørger for at installere din ladeboks. Vi går selvfølgelig ikke, før alt virker.


Ofte stillede spørgsmål

Hvem kontakter jeg, hvis jeg har spørgsmål til installation?

AURA Installation står for at installere din ladeboks. Du kan læse mere om installationen her.  Har du yderligere spørgsmål kan du kontakte AURA Installation på 87 92 55 11

Hvem kontakter jeg, hvis min ladeboks ikke virker?

Hvis du oplever problemer med din ladeboks eller har spørgsmål til opladning, skal du kontakte Spirii kundeservice på 38 171 500.

Hvem kontakter jeg, hvis jeg har spørgsmål til min regning?

Hvis du har spørgsmål til din regning for installation og ladeboks, skal du kontakte AURA på installation@aura.dk eller 87 92 55 11. Hvis du har spørgsmål til din regning fra Spirii for din serviceaftale, skal du kontakte Spirii på support@spirii.dk eller på 38 171 500.

Ladekabel sidder fast og vil ikke løsne sig/stander vil ikke frigive kabel?

Hvis du oplever, at dit ladestik sidder fast i ladeboksen, skal du sikre dig, at du først har taget stikket ud af bilen. Hvis det stadig sidder fast, kan det være, fordi låsemekanismen sidder i klemme. Prøv først at trykke stikket helt ind i standeren, vent et par sekunder og prøv derefter at tage stikket ud igen. Hvis ikke det hjælper, skal du kontakte Spirii kundeservice på 38 171 500.

Hvorfor lyser ladeboksen rødt?

Lyser ladeboksen rødt, er det fordi, den oplever en fejl. Forsøg at slukke og tænde for ladeboksen i din eltavle (gruppen er markeret med ”ladestander”) og vent 5 minutter. Hvis fejlen ikke forsvinder, kontakt Spirii kundeservice 38 171 500.

Hvordan starter jeg opladning på min ladeboks hjemme?

Som standard er din ladeboks altid låst. Det vil sige, at du skal bruge dit Spirii-ladekort og låse boksen op ved at holde kortet over ladekort-symbolet. Boksen er låst, så andre ikke ved en fejl kommer til at bruge af din strøm.

Hvis du ønsker at få din hjemmelader låst op, kan det altid lade sig gøre. Du skal blot ringe til Spirii kundeservice på 38 171 500 og bede om at få din ladeboks låst op.

Hvordan afslutter jeg en opladning på min hjemmeladeboks?

På samme måde som en offentlig ladestander. Hold dit Spirii-ladekort hen over ladekort-symbolet for at stoppe opladningen. Hvis du har fået låst din hjemmeladeboks op, skal du blot sætte stikket i bilen ved start og fjerne det igen, når du skal bruge bilen.

Hvor lang tid tager det at lade op?

Det er naturligvis afhængigt af biltype. Vores udstyr kan levere op til 22 kW AC, men det kræver, at det er understøttet af både elbil og strømforsyning. De fleste elbiler kan modtage enten 3,7 eller 11 kW AC.

Hvornår er det bedst at lade elbilen op hjemme?

Du kan uden problemer lade din elbil op på alle tidspunkter af døgnet. Du kan med fordel sætte timeren i din elbil (hvis muligt) så den starter opladningen om natten, da dette på simpel vis flytter forbruget til de timer, hvor der er størst sandsynlighed for at få gavn af den vedvarende energiproduktion. Tjek desuden din aftale med din elleverandør, om der kan være en økonomisk gevinst i at oplade din elbil om natten.

Hvad gør jeg, hvis ladeboksen ikke virker?

Hvis du mod forventning oplever, at din ladeboks ikke virker, er du velkommen til at kontakte Spirii kundeservice på 38 171 500.

Hvordan bestiller jeg et ladekort?

Du kan bestille et Spirii-ladekort direkte via Spiriis hjemmeside.

Et Spirii-ladekort koster 59 kr. inkl. moms i oprettelse og forsendelse.

Hvordan betaler jeg for den strøm, jeg bruger til opladning hjemme?

Du betaler for strømmen via din elregning. I ladeboksen sidder en godkendt måler, som måler den strøm, der forbruges til opladning af din elbil. Disse målerdata overføres til Spiriis system og danner grundlag for, at dei kan søge refusion for elafgiften hos SKAT. Spirii klarer alt arbejdet med refusionen for dig, og du vil få beløbet godtgjort kvartalsvis fra Spirii.

Hvor kan jeg se mit forbrug?

Hver måned modtager du en regning og opgørelse for din Spirii Connect serviceaftale. Her fremgår både din valgte servicepakke og din månedlige opgørelse over opladningsforbrug for måneden.

Hvordan får jeg refusion af elafgift?

Såfremt du er berettiget til at få godtgjort elafgift af den strøm, der anvendes til opladning, udgør denne 1,11 kr. inkl. moms pr. kWh. Ordningen løber indtil videre til og med 2021, og satsen reguleres én gang om året af SKAT. Så længe du har en Spirii serviceaftale tilknyttet din ladeboks, vil du få refunderet elafgiften, uden at du behøver foretage dig noget.

Hvornår modtager jeg refusion af elafgift?

Godtgørelse af elafgift opgøres kvartalsvis. Du vil således en gang i kvartalet blive godtgjort for den elafgift, som du er berettiget til jf. din Spirii Connect serviceaftale. Overstiger din godtgørelse af elafgift din månedlige faktura for den pågældende måned, så udbetaler Spiiri det overskydende beløb til dig.

Kan jeg få refusion, hvis jeg har solceller eller jordvarme?

Du modtager ikke refusion af elafgift, hvis du har jordvarme eller solceller derhjemme, da du ikke betaler elafgft af egenproduceret strøm.

Hvis du skal opnå afgiftsrefusion, skal du kunne dokumentere og godtgøre, at du har betalt fuld elafgift af den strøm, du har brugt til opladning. Det kunne f.eks. være ved at få separat måler, ny tavle mm. specielt til din ladeboks, men det er en større økonomisk investering, der sjældent vil kunne svare sig. Hvis din ladeboks udelukkende forsynes med strøm fra elnettet og du har betalt elafgift, er du også berettiget til refusion af denne elafgift.

Du kan læse Skatterådets afgørelse her

Opladning hjemme - Hvorfor skal jeg bruge en ladeboks i stedet for stikkontakt?

Det er der mange gode grunde til. Når der opsættes en ladeboks, er der styr på sikkerheden, hvilket vil sige, at alle kabler er dimensioneret til den høje belastning. Desuden får ladeboksen også sin egen plads i relæet, så hvis der opstår overbelastning, vil husets øvrige funktioner ikke blive påvirket.

Derudover er der økonomiske fordele. I alle vores ladebokse sidder en godkendt måler, som muliggør, at du kan få refunderet elafgiften. Det kan du ikke få, hvis du lader fra en stikkontakt, da forbruget ikke kan adskilles fra husets øvrige forbrug. I øvrigt klarer vi alt arbejdet med elafgiften for dig.

Hvordan er sikkerheden på jeres produkter?

Vores ladeprodukter lever op til alle gældende sikkerhedskrav, og er naturligvis udstyret med et fejlstrømsrelæ, som slår fra, hvis der opstår en overbelastning. Desuden indeholder vores ladebokse teknologi til at kommunikere med den bil som lader op på boksen, så opladningen standses, hvis der skulle opstå overbelastning eller en anden fejl.

Hvordan betaler jeg for den strøm, jeg lader på Spiriis offentligt tilgængelige ladestandere?

Hvis du bruger app’en, bliver du afregnet hver gang, du foretager en opladning.
Det koster en fast pris på 3 kr./kWh, medmindre andet er angivet i Spiriis app eller på ladestanderen.

Hvis du benytter dit ladekort, opgøres dit forbrug på din månedlige faktura fra Spirii.

Hvordan starter jeg opladning på en offentlig tilgængelig ladestander fra Spirii?

Det gør du ved at holde dit Spirii ladekort hen over ladekort-symbolet på ladestanderen. Herefter vil ladestanderens port åbne. Sæt dit ladekabel i elbil og ladestander. Du vil høre et ’bip’ og kunne se et svagt pulserende lys på ladestanderen, når opladningen påbegyndes

Hvordan afslutter jeg opladning på en offentlig tilgængelig ladestander?

Du afslutter din opladning på samme måde, som du starter, nemlig ved at holde dit Spirii-ladekort hen over ladekort-symbolet påstanderen. Herefter kan du tage ladekablet ud og fortsætte din videre tur.

Tilbyder Spirii opladning via roaming?

Spirii tilbyder snart opladning via roaming. Det betyder, at du med Spirii Go appen og med ladekort fra Spirii vil kunne oplade på offentlige ladestandere fra andre operatører. Prisen for opladning er bestemt af den pågældende ladeoperatør.

Hvordan oplader jeg min elbil i det offentlige ladenetværk?

Er du ikke i nærheden af en Spirii ladestander, kan du altid få adgang til offentlig opladning hos f.eks. IONITY langs motorvejene eller hos Clever og E.ON i byerne eller langs motorvejene. Kontakt dem for mere information og bestil adgang til deres ladenetværk direkte hos dem.