Ny SMS-service giver forbrugere information ved strømafbrydelser

12. september 2017

PRESSEMEDDELELSE: Det østjyske elnetselskab Dinel, der står for distribution af strøm til over 100.000 husstande og virksomheder, lancerer en ny sms-service, der giver forbrugerne besked i tilfælde af driftsforstyrrelser.

Alle forbrugere med adresse i Dinels forsyningsområde får fremover tilsendt en sms ved både planlagte og pludselige driftsudfald på elnettet. Sms’en udsendes til alle berørte forbrugere i det område, hvor strømmen er nede. Det skal sikre en proaktiv kommunikation og nedbringe den uvished, der typisk opstår ved strømafbrydelser.

- Sms’en skal ses som en forbedret service til forbrugerne, og den skal sikre hurtigere information ved strømafbrydelser. Der vil dog være enkelte personer, som vi ikke kan nå via mobilen. De vil som altid – på forhånd - modtage en skriftlig information, hvis strømafbrydelsen er planlagt, siger Erik Kongsgaard Rasmussen, Netdirektør hos Dinel og fortsætter: - Vi ved, at rigtig mange forbrugere har efterspurgt dette, så vi håber, det bliver godt modtaget.

Hvordan er forbrugerne tilmeldt?

For at sikre den bedst mulige service er alle offentligt kendte telefonnumre og adresser i Dinels forsyningsområde tilmeldt på forhånd. Op mod 96% af alle forbrugere får glæde af den nye service. Personer med skjult nummer, firmatelefon eller bopæl uden for Dinels forsyningsområde, kan tilmelde sig sms-servicen på Dinels hjemmeside

Tilmeld dig Dinels SMS-service ved strømafbrydelse

Dinel A/S er en del af AURA Energi-koncernen. Dinel dækker et geografisk område fra Hinnerup i nord til Ry i vest, Horsens Fjord i syd og Norsminde i øst og har ansvaret for drift, udbygning og vedligehold af elnettet. Selskabet er blandt de ti største selskaber inden for elforsyning.

Læs mere om Dinel