Vi sidder klar ved telefon og mail i tidsrummet:
Man-torsdag: 8.00 - 16.00
Fredag: 8.00 - 15.00
Vi sidder klar ved telefon og mail i tidsrummet:
Man-torsdag: 8.00 - 16.00
Fredag: 8.00 - 15.00
Hos AURA har vi arbejdet med el til erhverv i mange år. Vi kender elmarkedet fra A til Z og er vant til at rådgive erhvervskunder fra mange forskellige brancher hver dag. Vi kan skræddersy en elaftale, der lever op til netop din virksomheds behov – vi tager altid udgangspunkt i din virksomheds forbrugsmønster og risikoprofil.
Og har du behov for sparring eller hjælp i hverdagen, er vi aldrig længere væk end et telefonopkald eller en mail.
Som erhvervs-elkunde kan I tilmelde jer Betalingsservice på Mit AURA. Så er I altid sikre på, at jeres elregninger bliver betalt til tiden.
Det er nemt og gratis at skifte til AURA El-handel. Vi anbefaler altid, at du meddeler din nuværende elleverandør, at du skifter til et andet selskab og pr. hvilken dato, så du undgår eventuelle gebyrer fra deres side.
Overvej, hvilken elaftale der passer jeres virksomhed bedst.
Hvis jeres virksomhed har et elforbrug på under 30.000 kWh om året, kan I hurtigt og nemt finde og bestille en aftale via vores hjemmeside.
Har jeres virksomhed et elforbrug på mere end 30.000 kWh om året, så skræddersyer vi jeres elaftale.
Vil I gerne kende jeres udgifter til el i den aftalte periode, skal I vælge en aftale med fast pris.
Er I villige til at løbe en lidt større risiko ved at have en variabel elpris, som følger prisen på den nordiske elbørs Nord Pool, skal I vælge dette.
Tag gerne kontakt til os, så vi sammen kan finde den aftale, som passer jeres virksomhed bedst.
AURA Energi er et energiselskab med begge ben på jorden. Vi har mere end 100 års erfaring og arbejder hver dag med fuld fokus på at skabe glade kunder og en hurtigere omstilling til grøn energi. Godt for dig og godt for miljøet.
Hos AURA får I altid gode og gennemskuelige elpriser og ingen skjulte gebyrer.
Vi er et mindre energiselskab, der gerne vil være tæt på vores kunder. Vi sætter en ære i at yde en professionel og kompetent kundeservice. Vi er tilgængelig på både telefon og mail, hvis I har brug for hjælp. Og så har I naturligvis adgang til vores digitale selvbetjening 24/7/365.
Hvis I har erhvervsrettede spørgsmål til elafgifter, kan I kontakte vores kundeservice. Så sørger vi for, at I får svar på jeres spørgsmål.
Først og fremmest er der ikke nogen elleverandør, der kan garantere at I udelukkende får grøn strøm i stikkontakten. Strøm fra alle energikilder bliver nemlig blandet sammen i elnettet før det leveres ud til forbrugerne.
Men I kan støtte den grønne omstilling ved at tilvælge AURA Grøn Strøm til din elaftale. Så køber vi oprindelsescertifikater til strøm fra vedvarende energikilder (såsom vind, sol, og vandkraft) svarende til jeres årlige elforbrug.
På denne måde sikrer vi, at jeres elaftale er klimavenlig og baseret på vedvarende energi.
Du kan tilvælge Grøn Strøm til til alle vores elaftaler.
Elprisen er sjældent helt den samme i Vestdanmark og Østdanmark, fordi der er tale om to forskellige prisområder.
I perioder med gode vejrforhold for vindkraft, er prisen ofte lavere i Vestdanmark, fordi der er placeret mange vindmøller i dette område.
Ja, i Danmark er der frit valg af elleverandør. Det betyder, at I selv kan bestemme, hvilket elselskab I vil købe strøm hos.
AURA leverer strøm til virksomheder i hele landet. Det er dog stadig jeres lokale elnetselskab, der er ansvarlig for at transportere strømmen frem til jeres virksomhed via ledningsnettet.
Hvis I er i gang med en om- eller tilbygning eller et nybyggeri, har I mulighed for at få tilsluttet en midlertidig strømforsyning via jeres elinstallatør, som tilmelder den midlertidige installation hos det lokale netselskab.
Her får I en attraktiv elpris med vores elprodukt AURA Byggestrøm.
Som elleverandør er vi forpligtede til at sikre sig, at vi har jeres CVR-nummer for at oprette jer i DataHub, som er Energinets samlede database over alle danske elkunder.
Dermed undgår I, at andre tilmelder jer hos en ny elleverandør uden jeres accept, ligesom der også vil ske færre fejl på grund af eksempelvis navnesammenfald.
Jeres rettigheder sikres, og det bliver tryggere for jer at være elkunde. Jeres CVR-nummer er en personfølsom oplysning, og som led i at passe godt på vores kunders persondata, har vi en vedtaget privatlivspolitik.
AURA El-handel kræver en sikkerhedsstillelse svarende til max 5 måneders forbrug, hvis du fx er registreret i RKI eller har et dårligt betalingsmønster. Sikkerhedsstillelsen kan stilles som enten kontant depositum indbetalt på vores konto eller som bankgaranti.
Hvis I har modtaget et brev om ophævelse af aftalen, er det fordi I ikke har betalt sikkerhedsstillelse. For at undgå at strømmen bliver afbrudt, skal du indgå aftale om levering af el med en elleverandør, senest dagen inden fristen for afbrydelse. Hvis du ønsker at blive kunde hos AURA El-handel igen, skal I indbetale sikkerhedsstillelsen og kontakte os på telefon 87 92 55 43.
Det koster et gebyr at få åbnet for strømmen. Gebyret for genåbning er fastsat af jeres netselskab. Genåbning skal bestilles inden kl. 10.30. Efter kl. 10.30 kan genåbning lade sig gøre i de fleste netområder mod et ekstra gebyr.
På vores selvbetjeningsportal Mit AURA kan I blandt andet følge jeres elforbrug, finde jeres elregninger, se jeres elaftale og rette i jeres kontaktoplysninger.
Et stort elforbrug skyldes ofte store strømslugere i bygningen eller uhensigtsmæssige arbejdsgange.
Begynd med at holde øje med jeres forbrug over nogle dage eller på timebasis, så I kan undersøge, hvor forbruget ligger.
På Mit AURA kan I se jeres forbrug.
I kan altid skifte jeres elaftale hos os. Overvej, hvad der passer jeres virksomhed bedst. Vil I for eksempel gerne kende jeres udgifter til el i den aftalte periode eller vil I løbe en lidt større risiko ved at have en variabel elpris, som følger prisen på den nordiske elbørs Nord Pool?
Kontakt vores erhvervsteam, så hjælper vi jer med at finde de helt rigtige aftale til jer.
Hvis I har modtaget jeres regning pr. brevpost, er det fordi, vi ikke har registreret et EAN-nummer på jeres aftale.
I kan oplyse os jeres EAN-nummer ved at kontakte vores kundeservice.
Hvis I flytter, skal I selv meddele flytningen hos os. Indtil vi har modtaget en flyttehenvendelse, vil I derfor fortsat modtage regninger fra os.
Som udgangspunkt fortsætter jeres aftale med os på jeres nye adresse. Hvis I ikke ønsker dette, skal aftalen opsiges ud fra gældende betingelser og vilkår.
Som erhvervs-elkunde kan I tilmelde jer betalingsservice på Mit AURA. Så er I altid sikre på, at jeres elregninger bliver betalt til tiden.
Ved tilmelding til Betalingsservice skal I bruge jeres CVR-nr. og godkende med MitID Erhverv.
Bemærk: Vi kan desværre ikke tilbyde Leverandørservice, men I kan tilmelde jer til Betalingsservice.
Ja, vi vil meget gerne udbetale et tilgodehavende til jeres NemKonto. Det kræver blot, at vi har jeres CVR-nummer.
Har vi ikke jeres CVR-nummer, bedes I blot oplyse det til vores kundeservice.
Bemærk: Hvis I har en betalingsserviceaftale vil et tilgodehavende blive udbetalt via Betalingsservice.
Vi sender fakturaer og breve til den adresse, der er registreret på cvr.dk eller hvis I har oplyst en anden fakturaadresse til os.
Hvis I ønsker at ændre jeres fakturaadresse, bedes I blot kontakte vores kundeservice.
I kan opdatere jeres kontaktoplysninger ved at sende en mail til vores kundeservice eller direkte på vores selvbetjeningsportal Mit AURA.
Hvis I har modtaget en rykker, er det fordi jeres indbetaling endnu ikke er registreret hos os.
Hvis jeres indbetaling har krydset udsendelsen af rykkeren, kan I sende os en kvittering på gennemført betaling.
Kontakt vores kundeservice, hvor I også kan vedhæfte kvittering for betalingen.
I kan opsige jeres elaftale ved at skrive til os. Vær opmærksom på eventuelle bindingsperioder. Hvis I opsiger jeres elaftale uden at have indgået en elaftale med en anden elleverandør, vil strømmen blive afbrudt ved aftalens ophør.
Hvis I er gået konkurs, har vi brug for aflæsning af forbrugsmålere pr. dekretdagen. I kan sende aflæsninger og cirkulæreskrivelser til vores kundeservice.