Meld flytning

Skal I flytte skal I huske at melde flytning af jeres aftaler for både el og fiberbredbånd. Det er ikke nok at melde flytning af el, hvis du også har fiberbredbånd.

Er du tilmeldt betalingsservice?

Er I tilmeldt betalingsservice, er det vigtigt, at I ikke afmelder jeres aftaler fra betalingsservice, før I har modtaget jeres slutopgørelse fra AURA Energi. Det gælder også, hvis I har penge til gode.

Meld flytning - Fiber

Send os dine nye oplysninger, når du skal flytte, og få dit internet, TV og telefoni med.

Meld flytning til AURA Fiber

 

Meld flytning - El

Send os dine nye oplysninger, når du skal flytte, og få din elaftale med.

Meld flytning til AURA El-handel

Er du udlejer og har en rammeaftale med AURA, skal du melde flytning her.

Står jeres virksomhed over for at skulle skifte adresse, så kontakt vores erhvervsafdeling på:

Telefon: 87 92 55 75
Mail: erhverv.fiber@aura.dk

Så kan vi sammen finde ud af, hvilken løsning I har brug for.

Få overblik over reglerne på elmarkedet og hvad I skal gøre ved flytning.

Hvem skal I melde flytning til?

I skal huske at melde fraflytning hos jeres elleverandør, når I flytter. Ellers kan I risikerer at komme til at betale for de nye beboers elforbrug. Som ejendomsejer, skal I ved indflytning på den nye adresse huske at vælge elleverandør. I kan sagtens vælge at flytte jeres eksisterende elaftale med til den nye adresse. Den mulighed fremgår i flytteformularen hos AURA El-handel.
Meld flytning her, hvis AURA El-handel er din elleverandør

Er du udlejer og har en rammeaftale med AURA, skal du melde flytning her.

Hvornår skal jeg melde flytning?

Når I skal melde flytning, er det er vigtigt at tidsfristerne overholdes, så I undgår unødvendige opkrævninger.

Bemærk at hvis du er AURA elkunde på den adresse, som du flytter fra, skal du melde flytning senest 3 hverdage før flyttedatoen. Der kan gå 2-6 uger efter at din elaftale ophører hos os, inden du modtager en flytteopgørelse. Hvis du har penge til gode, tilbagebetales de til din PBS konto. Du skal derfor ikke afmelde din PBS aftale. 

Overskrides tidsfristerne, så elleverandøren først modtager flytteoplysningerne senere, kan der opstå betalingstvist mellem fra- og tilflytter, som de to parter skal håndtere uden netselskabet eller elleverandørens deltagelse. Derudover kan I risikere at blive pålagt et ekstra flyttegebyr.

Slutopgørelse ved flytning

Når I skal flytte, laver vi en slutopgørelse for jeres elaftale på den adresse, I fraflytter. Den sikrer, at I ikke kan opkræves for forbrug på adressen efter slutdatoen.

Gebyr for slutopgørelse ved flytning:                   kr. 81,25

Hvad er de forskellige aktørers rolle i elmarkedet?

  • Netselskab: Står for de tekniske forhold omkring din elmåler og elnettet i et givent geografisk område. De sikrer, at nettet fungerer. Sælger ikke el.
  • Elleverandør: Et selskab, der sælger el til kunder, der her I skal henvende jer, hvis I har spørgsmål til jeres elaftale..

Spørgsmål til flytning?

Står I med et spørgsmål, der relaterer sig til jeres akuelle flytning, kan I ringe på:

Fiber Kundeservice
87 92 55 77

El Kundeservice
87 92 55 44